Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Algemene zaken » Aankooptips GF50 sport

FP54TABolle
Citeer
Privébericht
Naar profiel
FP54TABolle

Hallo,

Binnenkort ga ik een brommer bekijken, het is een GF50 sport, 2 versnellingen. B9047. Heeft iemand tips voor mij waar ik op moet letten tijdens de proefrit?

De brommer staat nog niet op kenteken, welke papieren heb ik nodig om bij de RDW zo goed mogelijk voorbereid te zijn?

 

Alvast bedankt,

 

Dirk

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Beste Dirk,

het belangrijkste is dat de brommer compleet is. Let met name op de kunststof delen en (chromen) sierdelen; die zijn soms lastig te vinden en daardoor vrij duur. Over de motor zou ik me niet zo druk maken omdat bijna alles nog wel te vinden is voor redelijke prijzen.

Belangrijk is ook of het chroom nog goed is. Denk hierbij aan de onderpoten van de voorvork, bussen van de schokbrekers achter, velgen en koplamprand en -spiegel. De bel is meestal veroest. De chromen strips zijn bijna altijd nog goed glimmend te poetsen. Ik heb slechte ervaringen met polijsten want dan slijp je de chroomlaag er teveel af.

Waardeverhogend zijn in mijn ogen of de historie van de brommer bekend is (aankoopbewijs, gebruiksaanwijzing, garantiebewijs etc.). Ook de aanwezigheid van originele sleuteltjes, gereedsschapset en bandenpomp zijn in mijn ogen waardeverhogend.

Als je naar de RDW gaat, zorg er dan voor dat alles technisch in orde is: geen speling op balhoofd, frame en wielen, goede remmen, verlichting werkend etc. Hij wordt ook op de rollenbank gezet om de snelheid te bepalen; die mag niet hoger zijn dan 45 km/uur.

Er is soms wat gedoe over het aluminium plaatje met het framenummer. Soms wordt dat niet geaccepteerd en moet er een framenummer worden aangebracht. Dat is op zich geen probleem, maar het kost alleen onredelijk (CA. € 90) veel geld. Als je eenafspraak maakt, geef dan aan dat het gaat om een OLDTIMER. Ik zet dit meestal tussen haakjes achter het type van de brommer.

Ik maak zelf altijd een map met gegevens waarin alles terug is te vinden over de brommer. Ik weet bijvoorbeeld uit ervaring dat jou goedkeuringsnummer B9047 niet bekend is bij de RDW in Nieuwegein. Als je interesse hebt, wil ik je wel een voorbeeld mailen.

Mijn ervaringen in Nieuwegein zijn positief; op dit forum heb ik er al eerder over geschreven.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze info en wens je veel succes, maar vooral veel plezier met je beoogde aankoop!

Goof



Over dit topic

Gestart 27 Mei 2015 door FP54TABolle

Laatste reactie door Goof


Meest recente posts

LO V49/3 (drie versnellingen, geforceerde koeling
Die heeft Jansen in Hellendoorn wel voor je hoor.
13 Juli | 22:22 uur door Ouwe Luuk

Patentcrank demonteren
Dag mannen, bededankt voor jullie tips. Het is me niet gelukt om...
11 Juli | 21:32 uur door Robbert_K

Sparta Matic TV onderdelen te koop
Hallo mensen , ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Dirk en ik...
11 Juli | 14:20 uur door

Sparta 2V en FA50?
Daar ben ik lang naar aan t zoeken geweest. Je kunt misschien bij...
11 Juli | 10:52 uur door Ouwe Luuk

Voostellen Frans
Daarom, Ger, is het beter om een 4V aan te schaffen. Daarmee kan je...
10 Juli | 22:27 uur door piet vetnippel

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: