Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Algemene zaken » Chassisnr onbekend bij CODA Archief

FP54TABolle
Citeer
Privébericht
Naar profiel
FP54TABolle

Hallo allemaal,

 ik heb een vraag, ik sta op het punt om een Sparta GF50 Sport te kopen.

Deze brommer heeft geen kenteken (heeft 20 jaar op zolder gestaan).

Van de verkoper heb ik het chassisnr en de typeaanduiding doorgekregen:

 nl code b9047

chassis nummer 222588

 Ik heb bij CODA in Apeldoorn de gegevens opgevraagd van deze brommer, maar daar was het chassisnr niet bekend.

Komt dat vaker voor? Betekend dit dat er iets vreemds met deze brommer aan de hand kan zijn?

 

Bedankt voor jullie advies!

 

Dirk

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Dirk,

het Sparta archief bij het CODA is niet helemaal compleet en van sommige brommers zijn geen gegevens meer te achterhalen. Dat is jammer, maar maakt voor de RDW keuring niet zo veel uit.

Belangrijker is het B-nummer. In jou geval is dat nummer B-9047 en toevallig komt dit nummer niet in de RDW database voor bij een GF 50 Sport. Volgens het RDW archief hoort dit nummer bij een GD 50 Sport.

Ik weet dit toevalllig omdat ik al 2x een GF 50 Tour heb laten keuren met hetzelfde goedkeuringsummer als jouw brommer; B-9047. Beide keren kon de keurmeester dit nummer niet terugvinden. De laatste keer kwam hij me triomfantelijk vertellen dat mijn GF 50 Tour volgens hem een GD 50 Sport zou zijn.

Met behulp van de gegevens van de modellen van deze site, was het in mijn geval vrij eenvoudig om hem er te van te overtuigen dat het een GF 50 Tour was.

Mijn advies is om je goed voor te bereiden door zoveel mogelijk gegevens mee te nemen v an je brommer zodat je kunt aantonen dat het een GF 50 Sport is.

Kortom; ontbrekende gegevens van het CODA is geen probleen en in jouw specifieke geval moet je je er op voorbereiden dat je wat extra info mee moet nemen om aan te tonen dat het een GF 50 Sport is omdat het B-9047 nummer niet goed in hun database zit.

Ik kan je eventueel nog wel een voorbeeld mailen van een standaard infomap die ik altijd gebruik. Met dit voorbeeld kun je dan je eigen map maken.  Je moet het de keurmeester zo makkelijk mogelijk maken, dat is voor hun prettig en des te sneller is alles afgewikkeld.

Hoor het wel,

Goof 

FP54TABolle
Citeer
Privébericht
Naar profiel
FP54TABolle

Bedankt Goof,

Ik ga er mee aan de slag.

Hebben meer mensen ervaring met het keuren van GF50 Sport met nr B 9047?

Wellicht kan ik de reacties verzamelen en daarmee een 'dossier' vormen.

Bij voorbaat dank, Dirk

FP54TABolle
Citeer
Privébericht
Naar profiel
FP54TABolle

Het is inmiddels ruim twee maand verder, en ik zal een update geven hoe het verder gagaan is met de brommer. Ik heb proefgereden met de brommer, en hij reed eigenlijk heel mooi. De verkoper vertelde dat de vorige eigenaar de brommer sinds 1987 niet meer gebruikt had, en al die jaren had de brommer in de tectyl op zolder gestaan. Twee keer per jaar de bougie eruit , wat olie op de kop en een aantal malen rond draaien. Dat dit geholpen heeft blijkt wel uit het feit dat het blokje - koud, zonder chocken- met dit warme weer met een of twee trappen loopt. Ik heb de volgende zaken vervangen: olie, banden, alle kabels m.u.v. kilometerteller, en de motorrubbers. Verder de remmen en lagers nagelopen en gesmeerd.De originele bougie zit er nog in, maar het loopt perfect. De chroomdelen zijn nog mooi.

Twee weken geleden is de brommer gekeurd bij RDW in Heerenveen. De brommer was prima, maarre, dat VIN staat niet in het frame, maar op een los plaatje! Dus zoeken, passen meten, en na een proef op een stukje blik, bleek het achter de rechter kap, voor het gereedschapsvakje te passen. Ik hoefde gelukkig niets te demonteren. Met dank aan Goof had ik een mooie map met gegevens om te laten zien dat het een Sparta GF50 Sport uit 1962 is, dus dat was verder geen probleem. Nu lekker toeren....Cool

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Beste Dirk,

gefeliciteerd met je mooie brommer! Fijn dat er weer een Sparta "Street Legal" is; nu lekker genietenCool.

Goof

FP54TABolle
Citeer
Privébericht
Naar profiel
FP54TABolle

Dankjewel Goof,

 

dit is mijn eerste herenbrommer, en op lange stukken rijdt het toch wat fijner dan mijn FP50TA Laughing.

Dirk



Over dit topic

Gestart 8 Maart 2016 door FP54TABolle

Laatste reactie door goudse


Meest recente posts

Revisie Sparta 2v blok gezocht
Ik ben op zoek naar iemand die 4 sachs blokjes wil reviseren. We...
24 Mei | 15:53 uur door Sven Scholten

Motorblok 2v
Ik heb een sparta sport 2v met een blok met een vierkante cylinder,...
24 Mei | 13:45 uur door musschejan

Voorstellen : Gtop
En nog een plaatje van de nieuwste aanwinst, de blauwe 3v met...
23 Mei | 23:09 uur door Gtop

Verchromen
Beste allemaal,  Al n paar jaar wil ik de Sparta Tour van mn...
23 Mei | 21:24 uur door Ouwe Luuk

Onderdelen Gezocht Sparta Matic TV 1969 40cc model
Bosch, 6v 17w linksdraaiend. Systeem met losse nok. Spie banen...
23 Mei | 21:08 uur door Gtop

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: