wat voor nut heeft de decompressie-ventiel op de ILO mm540 ????
Dit is een topic in Forum » Algemeen » Algemene zaken » decompressieventiel ILO MM540
Het gebruik ervan maakt het aantrappen makkelijker en je kan je motor ermee laten stoppen i.p.v. kortsluitknop.
de fietsenmaker waar ik vroeger kwam noemde het altijd de "truttenstarter"
het echte nut van de decompressie zit vooral bij automaten in het verlagen van de druk waar tegen de koppeling moet werken bij het starten, daar je dan meestal de koppeling als het ware vastzet en de krukas een paar slagen laat draaien. Je zorgt er dus voor dat de krukas makkelijker een paar slagen kan maken eer de motor aan slaat.
Ik sluit ze dan ook bij automaten altijd aan, bij andere bromemrs afhankelijk van de hoeveelheid compressie.
ik adviseer je om het wel te doen, de koppelign van de matic is juist een van de soorten die je goed in de gaten moet houden en moet ontzien van te grove krachten.
Loopt je motor nu goed? dan zal het ventiel goed zijn. Kapotte ventielen gaan lekken wanneer de motor draait.
Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: