Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Algemene zaken » decompressieventiel ILO MM540

Citeer
Privébericht
Naar profiel

wat voor nut heeft de decompressie-ventiel op de ILO mm540 ????

Peter
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Peter

Het gebruik ervan maakt het aantrappen makkelijker en je kan je motor ermee laten stoppen i.p.v. kortsluitknop.

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

de fietsenmaker waar ik vroeger kwam noemde het altijd de "truttenstarter"

het echte nut van de decompressie zit vooral bij automaten in het verlagen van de druk waar tegen de koppeling moet werken bij het starten, daar je dan meestal de koppeling als het ware vastzet en de krukas een paar slagen laat draaien. Je zorgt er dus voor dat de krukas makkelijker een paar slagen kan maken eer de motor aan slaat.

Ik sluit ze dan ook bij automaten altijd aan, bij andere bromemrs afhankelijk van de hoeveelheid compressie.

Citeer
Privébericht
Naar profiel

dankjewel ..., omdat die van mij niet aangesloten was vandaar de vraag .  zou ik die van mij dan ook moeten aansluiten ?? ik denk zelf dat die ventiel niet goed meer is ????

VR. groetjes bram

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

ik adviseer je om het wel te doen, de koppelign van de matic is juist een van de soorten die je goed in de gaten moet houden en moet ontzien van te grove krachten.

Loopt je motor nu goed? dan zal het ventiel goed zijn. Kapotte ventielen gaan lekken wanneer de motor draait.

Citeer
Privébericht
Naar profiel

de motor loopt nog niet maar de hele ventiel ziet er niet uit en de choke kabel was direct aan gesloten niet via de ventiel ...... ????

Over dit topic

Gestart 28 Juni 2013 door

Laatste reactie door

Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: