Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Algemene zaken » Even een Vraagje ???

Citeer
Privébericht
Naar profiel

ik zoek een nieuwe uitlaat voor mijn SpartaMatic met ILO mm540

kan ik een uitlaat van puch gebruiken http://rspp.nl/detail.php?30 .

of deze http://rspp.nl/detail.php?192 ????

 

VR groetjes bram Laughing

IvoB
Citeer
Privébericht
Naar profiel
IvoB

Niet een antwoord op de vorige vraag, maar de titel van de vraag komt goed overeen met die van mij. Even een vraagje.

Wat is het verschil tussen een achterbrug van een Sport 2V en een 3V? Ik wil onder mijn 2V een 3 of 4 versnellingsblok hangen. Dit ivm mijn plannen voor een zijspan. En met een 2V zal ik waarschijnlijk op een top zitten van 35kmpu

henkp
Citeer
Privébericht
Naar profiel
henkp

Zit in de ophanging van het blok.Een 3v hangt meer naar rechts om de kettinglijn recht naar het achterwiel te laten lopen.Hang je een 3v in een 2v-achtervork,loopt de ketting scheef op de tandwielen.

IvoB
Citeer
Privébericht
Naar profiel
IvoB

kijk eens aan, oke. Dan is het inderdaad noodzakelijk om de achterbrug te verwisselen. Bedankt!!

hansstevens
Citeer
Privébericht
Naar profiel
hansstevens

User IvoB zei:

Niet een antwoord op de vorige vraag, maar de titel van de vraag komt goed overeen met die van mij. Even een vraagje.

Wat is het verschil tussen een achterbrug van een Sport 2V en een 3V? Ik wil onder mijn 2V een 3 of 4 versnellingsblok hangen. Dit ivm mijn plannen voor een zijspan. En met een 2V zal ik waarschijnlijk op een top zitten van 35kmpu

Het v emogen zit niet in de aantal versnellingen,de combinatie van cilinder en zuiger met de daarbij behorende carburateur en de tuning, daar komt het vermogen van daan ,wat beterft de achterbrug verwisselen ,er is nog een optie ,er zij 3 V blokjes (smalkarter) die passen onder de 2v achterebrug ,waar van er 1 in mijn bezit is en voor de verkoop klaar gemaakt gaat worden bij belangstelling.succes met het bouwen van de zijspan.

IvoB
Citeer
Privébericht
Naar profiel
IvoB

Hallo Hans,

Dat begrijp ik, maar het heeft toch meer zin om een 3V te tunen dan een 2V? Ik wel interesse in het blok, vooral als deze getuned afgeleverd kan worden. Echter gaan winterbanden deze maand even voor. Bedankt voor het aanbod.

Project zijspan bestaat nu alleen nog op tekeningen en "benodigde materiaal"lijsten. Het frame wat aan het brommerframe moet komen heb ik al wel uitgedacht en is naar model van een Vespa. Kan ik mooi als voorbeeld bij de metaalbewerker afgeven.

De zijspan zelf wordt van 3 lagen dun triplex met een buizenframe.



Over dit topic

Gestart 24 Juli 2013 door

Laatste reactie door IvoB


Meest recente posts

Revisie Sparta 2v blok gezocht
Ik ben op zoek naar iemand die 4 sachs blokjes wil reviseren. We...
24 Mei | 15:53 uur door Sven Scholten

Motorblok 2v
Ik heb een sparta sport 2v met een blok met een vierkante cylinder,...
24 Mei | 13:45 uur door musschejan

Voorstellen : Gtop
En nog een plaatje van de nieuwste aanwinst, de blauwe 3v met...
23 Mei | 23:09 uur door Gtop

Verchromen
Beste allemaal,  Al n paar jaar wil ik de Sparta Tour van mn...
23 Mei | 21:24 uur door Ouwe Luuk

Onderdelen Gezocht Sparta Matic TV 1969 40cc model
Bosch, 6v 17w linksdraaiend. Systeem met losse nok. Spie banen...
23 Mei | 21:08 uur door Gtop

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: