Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Algemene zaken » Fout model op kenteken na keuring RDW

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Aha, ik denk dat iemand bij het maken van dit formulier ooit een foutje heeft gemaakt en hier ipv GE 50 GD 50 heeft ingevoerd. Heb zelf meerdere GD's, zowel sport als tour en deze hebben allemaal als type goedkeur nummer B 7005.

Weet dat ook mensen tijdens de keuring bij het rdw hier wel eens vragen over hebben gehad omdat het type goedkeur op het frame niet overeenkomt met wat in de boeken /folders is vermeld.
De GF volgt ook de GE op en niet de GD. 

45069
Citeer
Privébericht
Naar profiel
45069

Wat Freek hier aangeeft klopt wel,     daar zijn meer voorbeelden van:

Sparta MA50  en MB50 en  MC50  hebben ook het zelfdegoedkeuringsnummer

Union Roulette's heb ik hier ook een aantal staan/gehad,  verschillende modellen allemaal met zelfdegoedkeuringsnummer.   

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Bij de GE 50 van mn maat Hans staat B 9047 in het frame ingeslagen.

Groet Ronald

FW91
Citeer
Privébericht
Naar profiel
FW91

Het is wel een beetje verwarrend inderdaad die B nummers. Dat er foutjes werden gemaakt op deze TNO documenten is inderdaad wel duidelijk. Zo is op het formulier van B9047 de luchtbuisdiameter van de 12 carb ook verkeer genoteerd, maar is dat later met een pen doorgestreept en aangepast.

Wat ook wel bijzonder is is dat op de formulieren van B3010 (JLO G50 BS 2 versnellingen) en B0031 (JLO G50 N 3 versnellingen) alleen "G50" Sport, Tour of Sport Speciaal vermeld staat. Dus zonder de tweede letter die het exacte model aangeeft. Daarmee kon dus onder elk model een 2V of een 3V JLO blokje gemonteerd worden Wink.

 

Groet! Freek

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Dat deed Sparta wel vaker toen, verwarrende info op de documenten zetten. Dan hoefde er maar 1 document gemaakt te worden voor meerdere types brommers, scheelde weer een handvol guldens Wink  

Hebben ze begin jaren 70 ook gedaan met de sport serie, daarvan wist je ook niet hoeveel versnellingen er onder hingen. Is nu wel handig want als je ooit wilt wisselen van Sachs blok type dan blijft je kenteken wel kloppend. 

FW91
Citeer
Privébericht
Naar profiel
FW91

Haha ja mooi is dat he! Wink

Bij de jaren 60 modellen is het verwarrende dat de namen met de tweede letter die het model aan geeft niet duidelijk op de TNO rapporten te vinden is... 

 

Van de jaren 70 Sport modellen is het met de B nummers denk ik wel een stuk duidelijker. Ze lijken wel het zelfde, maar die hadden per motoruitvoering een B-nummer waar uit op te merken is welk type blokje er onder hoort:

 

Sport 2V

B0137 - '69/'70 Sachs 50MA-ABE met membraamcilinder, Bing 1/12/170 carb, en 17 inch wielen

B1137 - '71/'77 Sachs 50/2 D NL met vierkante cilinder, Bing 1/12/212 carb en 16 inch wielen

 

Sport 3V

B9115 - '69/'70 Sachs 50/3 NL met politiecilinder, Bing 1/8,5/15 carb en 17 inch wielen

B0138 - '71/'79 Sachs 50/3 C NL met vierkante cilinder, Bing 1/12/212 carb en 16 inch wielen

 

Grand Sport 4V

B8104 - '68 Sachs 50/4 LF NL met politiecilinder, Bing 1/12/189 carb en 19 inch wielen

B8142 - '69/'70 Sachs 50/4 LF NL met politiecilinder, Bing 1/12/189 carb en 17 inch wielen

B0139 - '71/'73 Sachs 50/4 C NL met vierkante cilinder, Bing 1/12/212 carb en 16 inch wielen

 

Wat wel een valkuil kan zijn bij restaureren van Sportjes vanaf ca. 1973 is dat het B nummer dan in het frame geslagen is. Bij de T-frames van voor 1973 zit het B nummer nog met een stickertje, en kan je met restaureren makkelijker een slecht T-frame vervangen met een betere van een andere Sport 2V/3V/4V met een ander type motor. Gewoon het B nummer stickertje en framenummerplaatje overzetten Laughing. Bij de latere frames met ingeslagen B nummers moet je opletten dat je wel een 3V frame pakt voor een 3V en 2V frame voor een 2V voor je ermee naar de RDW gaat Wink

Groet! Freek



Over dit topic

Gestart 3 September 2019 door lutges

Laatste reactie door FW91


Meest recente posts

Onduidelijkheden over nieuwe website
Okee, ik ga verder op het nieuwe forum! (link hierboven).
3 November | 13:47 uur door swieberd

Koppeling veert niet goed terug
Of gaan we nu verder op het nieuwe forum? Dat werkt nu goed....
3 November | 13:46 uur door swieberd

Welke olie in motorblok?
In het vervolg maar posten op het nieuwe forum zeker? Ik heb daar...
3 November | 13:45 uur door swieberd

Achterbrug Sparta 3v
27 Oktober | 09:40 uur door Lecson

trapper
dank pjotr, ik heb inmiddels nieuwe trappers
24 Oktober | 13:29 uur door Maarten GF50

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: