Haha ja mooi is dat he!
Bij de jaren 60 modellen is het verwarrende dat de namen met de tweede letter die het model aan geeft niet duidelijk op de TNO rapporten te vinden is...
Van de jaren 70 Sport modellen is het met de B nummers denk ik wel een stuk duidelijker. Ze lijken wel het zelfde, maar die hadden per motoruitvoering een B-nummer waar uit op te merken is welk type blokje er onder hoort:
Sport 2V
B0137 - '69/'70 Sachs 50MA-ABE met membraamcilinder, Bing 1/12/170 carb, en 17 inch wielen
B1137 - '71/'77 Sachs 50/2 D NL met vierkante cilinder, Bing 1/12/212 carb en 16 inch wielen
Sport 3V
B9115 - '69/'70 Sachs 50/3 NL met politiecilinder, Bing 1/8,5/15 carb en 17 inch wielen
B0138 - '71/'79 Sachs 50/3 C NL met vierkante cilinder, Bing 1/12/212 carb en 16 inch wielen
Grand Sport 4V
B8104 - '68 Sachs 50/4 LF NL met politiecilinder, Bing 1/12/189 carb en 19 inch wielen
B8142 - '69/'70 Sachs 50/4 LF NL met politiecilinder, Bing 1/12/189 carb en 17 inch wielen
B0139 - '71/'73 Sachs 50/4 C NL met vierkante cilinder, Bing 1/12/212 carb en 16 inch wielen
Wat wel een valkuil kan zijn bij restaureren van Sportjes vanaf ca. 1973 is dat het B nummer dan in het frame geslagen is. Bij de T-frames van voor 1973 zit het B nummer nog met een stickertje, en kan je met restaureren makkelijker een slecht T-frame vervangen met een betere van een andere Sport 2V/3V/4V met een ander type motor. Gewoon het B nummer stickertje en framenummerplaatje overzetten . Bij de latere frames met ingeslagen B nummers moet je opletten dat je wel een 3V frame pakt voor een 3V en 2V frame voor een 2V voor je ermee naar de RDW gaat
Groet! Freek