Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Algemene zaken » Help! Mijn Sparta Tour blijft in de eerste versnelling staan!

Elise
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Elise

Ha iedereen!

Ik ben nieuw hier en ik kon zelf niks over dit onderwerp vinden dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Ik heb een mooie, oude Sparta Tour die het soms iets minder goed doet. Maar vaak rijdt hij super! Nu is mijn probleem dat ik hem wel kan starten en ermee weg kan rijden. Alleen dat rijden gaat niet meer zo hard, hij mag 45/50 en hij gaat nu maximaal 20 km per uur. Ik word nog net niet ingehaald door een fietser, wel door een blauwnummerbord trouwens. Heeft iemand dit probleem wel eens meegemaakt? Hij start dus wel en normaal zou hij automatisch door moeten schakelen naar hogere versnelling maar hij blijft nu in de eerste versnelling hangen. Eerst had hij ook problemen met vrij naar rijden maar dat heb ik kunnen maken, nu loop ik een beetje vast.

 

Alvast hartelijk dank!

henkp
Citeer
Privébericht
Naar profiel
henkp

Een saxonette,als die de aandrijving verzorgd, schakeld niet naar een hogere versnelling,want die heeft ie niet.Misschien is de uitlaat dichtgekoekt waardoor het motortje niet meer op toeren kan komen.

Elise
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Elise

Ha Henk! 

Hartelijk dank! Ik ga morgen de uitlaat schoonmaken en kijken of hij daarna weer een beetje op toeren kan komen. Hier kan ik wel wat mee!

IvoB
Citeer
Privébericht
Naar profiel
IvoB

Lekker in de diesel laten weken.

Elise
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Elise

Ik heb het trouwens nog even opgezocht over die versnellingen. Mijn Sparta Tour heeft 2 versnellingen! Ik ga morgen mijn uitlaat poetsen maar als dat niet helpt zou het toch iets met die versnellingen te maken kunnen hebben. Iemand dan enig idee hoe ik dat kan maken? :)

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Dat kan inderdaad wel kloppen dat je versnellingen hebt, de tour van '67 had een 2V JLO blok. Ook mogelijk is dat een vorige eigenaar de saxonette heeft verruild voor een 50/2 blok. Het is zelfs mogelijk dat je een tour met 505 blok hebt die verruild is voor 505/2bak. 

Maar je schrijft dat hij automatisch zou moeten doorschakelen, dat kan alleen als er een 50/2 automatic blok onder hangt. 

Kun je eventjes een foto plaatsen van jouw brommer, Elise? Dan weten we meteen waar we over praten WinkSmile 

Uitlaat schoonmaken is sowieso goed om te doen. Net wat Ivo zegt, even in diesel laten weken en dan leegkloppen. (niet op de bestrating voor de schuur zoals ik hier eens deed, die zwarte vlek die achter blijft wordt niet altijd gewaardeerd Cool



Over dit topic

Gestart 9 September 2014 door Elise

Laatste reactie door Maarten


Meest recente posts

Spartamatic AV met JLO 540mm blokje wil niet lopen
Ik heb het inmiddels al gefixed. de koppeling moest nog beter...
16 September | 20:23 uur door Thomas333

vragen over mijn sparta
hoi Freek, heel erg bedankt voor de informatie. ik heb daar nog...
16 September | 15:58 uur door spartalover22

Oldtimer kentekenplaat petitie
ik heb heb ook ondertekend
16 September | 15:11 uur door racer

Fout model op kenteken na keuring RDW
Het is wel een beetje verwarrend inderdaad die B nummers. Dat er...
16 September | 14:13 uur door FW91

Reviseren starthevel jlo blok mm540
Op leertouwer . n l kan je nog aan orginele koppelingsplaten komen...
15 September | 19:31 uur door Thomas333

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: