Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Algemene zaken » Kenteken Sparta SF50 gevraagd

jontl
Citeer
Privébericht
Naar profiel
jontl

Hoi,

Ik heb een tijdje geleden een Sparta Automatic uit 1966 gekocht, en volgens de vorige eigenaresse zat er een kenteken op. Dit is helaas niet het geval, er zit alleen maar een verzekeringsplaatje uit 2001 op.

Nu moet ik dus eigenlijk een heel nieuw kenteken aan gaan vragen, en dit kost ca €170.. Veel geld voor een arme scholier.. :(

Nu ben ik even aan het denken geweest, en bedacht dat het ook zou kunnen met een geldig kenteken van hetzelfde model. Dat ik dus het VIN plaatje vervang. Dus mijn vraag is:

 

Heeft er iemand een geldig kenteken (incl VIN tag) / sloper met geldig kenteken van een SPARTA SF50..


Dit is natuurlijk eigenlijk niet volgens de regeltjes, maar het scheelt me een hele bak geld, wat ik besteed aan de restauratie van de Sparta, het Sachs blokje wordt nu gereviseerd.

Met vriendelijke groet,

Jon 

45069
Citeer
Privébericht
Naar profiel
45069

170 euro  ik denk dat daar ook nog het inslaan van het frame-nummer bij komt,  je zult ongeveer 250 euro  kwijt zijn.

Als er een los aluminium plaatje op het frame geklonken zit,  dan mag dit officieel niet zo gekeurd worden en moet er dus een framenummer in het frame gezet worden door de RDW.

ongeveer 75 euro extra .

Wat je nu voorstelt is omkatten van een bromfiets dit mag dus niet.

 

r.v.ewijk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
r.v.ewijk

Je mag wel een frame met kenteken gebruiken en daar de onderdelen van je bromfiets op overzetten.

Omkatten is illegaaal en strafbaar..........

harry nooyen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
harry nooyen

maar gebeurt dus in de praktijk wel

r.v.ewijk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
r.v.ewijk

Weet ik niet, maar ik waag mij er niet aan...

Als het verkeerd uitpakt ben je niet alleen je kenteken maar ookje brommer kwijt.

jontl
Citeer
Privébericht
Naar profiel
jontl

Oke, dat is duidelijk, dat gaan we dus niet doen :)

Ik heb de brommer gisteren afgemaakt en aan t lopen gekregen! Hij loopt echt als n zonnetje, en trekt zo 45-50 km/h.

Nu heb ik er geen kenteken op zitten, dus heb ik alleen een beetje in de buurt gereden, en toen kwam er een nieuwe vraag in me op:

Hoe kan ik zorgen dat de brommer niet harder loopt dan 25 km?

Ik ga dan een blauw kenteken er op laten zetten, zodat ik zonder helm kan rijden. Het moet geen blijvende ingreep zijn, want dat vind ik jammer van zijn originaliteit.

In die 15 minuutjes dat ik er op heb gereden heb ik al meerdere leuke reacties gehad, iedereen werd blij toen ik langs kwam brommen

Hier is een foto van de brommer na zijn restauratie/grote opknapbeurt.. Alles is origineel behalve de zuigerveren, alle olie en het achterlampje :)


 



Over dit topic

Gestart 28 Juni 2015 door jontl

Laatste reactie door jontl


Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: