Hallo Spartanen,
Op een zeer koude Maandagmorgen 14 Maart om 7.15 uur met frisse moed op m'n Gd 50 sport van Etten-Leur naar het R D W keuringstation in Roosendaal gereden om vervolgens mij om 8.15 uur aan de balie te melden met een goed gevulde map waarin ik zoveel mogelijk gegevens had verzameld van mijn brommerke en het eerste waar men naar vroeg was een aankoopbewijs ,wat ik prompt onder hun neus kon schuiven en dacht bij mijzelf , zo het eerste punt heb ik gescoord en verder de gegevens van m'n brommerke plus identiteitbewijs.Om 8.30 uur werdt ik opgeroepen door een vriendelijke keurmeester ( liefhebber van oude Zundapp brommers) voor de keuring die dank zij mijn goed gevulde map soepel verliep en was er niets aan mijn brommerke technisch af te keuren en dacht wéér een punt . De snelheid mocht ik zelf op de testbank uitvoeren en kwam uit op 38 km p. u. Het framenr. moest er toch ingeslagen worden want met het aluminium plaatje nam men geen genoegen en omdat ik voldoende gegevens had koste dit de helft van wat het normaal zou kosten .Na dit alles moest het in de computer ingevoerd worden , maar toen kwam de discussie over het type goedkeurnr. B 7005 en heb de man kunnen overtuigen dat dit toch echt bij een Gd 50 b j 1960 hoort waarmee de discussie werdt gesloten en m'n brommerke goedgekeurd is en om 10.00 uur en € 205,91armer kon ik weer huiswaarts keren. Als ik dan over een paar dagen mijn kentekenbewijs thuis heb plus de verzekering is geregeld kan ik eindelijk genieten van m'n nieuw project en verder met de complete restauratie.
Dus als je een goed gevulde map ( Goof bedankt nog )met gegevens hebt zijn er praktisch geen problemen met de keuring heb ik nu ervaren.
Rien.