Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Algemene zaken » Nieuwe website 2024

Bestuur
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Bestuur

De nieuwe website is bijna klaar. Er gaan een paar dingen veranderen;

De grootste verandering is het uiterlijk. Dat is weer helemaal fris. Én weer te bekijken op alle aparaten. Het forum wordt alleen toegangkelijk voor betalende gebruikers, omdat we zien dat er heel veel accounts worden aangemaakt die nieteens worden geactiveerd of slechts 1a 2x inloggen.
Doordat alleen betalende gebruikers op het forum kunnen kan ook niet iedereen zomaar meer zien wat er in de schuur staat.

De geplande datum om live te gaan is 1 Mei, maar hier volgt nog een email over aan de betalende gebruikers en iedereen die de afgelopen 3 jaar nog heeft ingelogd.
De oude site zal nog even parallel blijven draaien aan de nieuwe zodat er informatie uit topics kan worden gekopieërd door de gebruikers.

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Als t forum alleen voor de betalende leden beschikbaar is, kan t maar zo gebeuren dat het daar erg rustig gaat worden... En t bruisde daar de laatste tijd toch al niet...

Als oude topics, nadat de 'paraleltijd van oude en nieuwe site' voorbij is, niet meer te raadplegen zijn, gaat er een schat aan informatie verloren, waar ik soms nog weleens in bladerde... Zou denk ik n grote vergissing zijn

Groet Ronald

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Dat ben ik met Ronald eens. Het aantal forumberichten per week is nu al op 2 handen te tellen. Ik vind het geen goed idee om daar nog een barrière voor te zetten. 

Als je kijkt naar het aantal gebruikers dat dit jaar is ingelogd (vanaf 1 januari t/m nu) dan zijn 78 van de 176 mensen géén betalend lid van de club, bijna de helft dus. Het openbaar houden van het forum geeft juist mensen een inzicht in wat ze kunnen verwachten als ze lid worden. 

Het tijdelijk paralell draaiende houden van het oude forum naast het nieuwe forum hebben we destijds ook gedaan toen de huidige site in de lucht ging. Toen konden mensen daar nog zoeken naar informatie en dat hier posten. Toch duurde het meerdere jaren voordat de informatie op het forum weer enigszins op pijl was. Daar op terugkijkend denk ik niet dat het toen een goede zet was. Ik zou het nu dus ook niet weer zo doen maar juist aanraden om te (laten) zoeken naar een manier om geautomatiseerd veel informatie aan dit forum te onttrekken en op de nieuwe site te posten. 

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Dank voor je bijval Geert!

Wat ik wel jammer vind, is dat er vaak 1 vraag gesteld wordt op t forum, men daar antwoord op krijgt of geholpen wordt en je dan niks meer aan feedback krijgt en de persoon dan ook vaak niks meer van zich laat horen. Gelukzoekers, noem ik ze maar.

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Ja dat is inderdaad jammer. Al denk ik dat dat voor een groot deel ook aan de mogelijkheden van dit forum ligt. Als een bericht niet meer in de 5 recentste topics hier rechts staat dan is het vaak verdraaid lastig om die terug te vinden. Bij andere forums heb je vaak je mogelijkheid om je eigen of van een andere gebruiker de topics of berichten op te zoeken. En kan je vaak ook filteren op ongelezen berichten etc. 
En foto's toevoegen en dat soort dingen zijn ook niet heel intuitief, ik denk dat voor veel gebruikers dat ook een drempel opwerpt. 

Hopelijk zal dat op de nieuwe website beter worden. 

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Ja mee eens!

Ik hoop met je mee dat het plaatsen van foto's op de nieuwe site idd wat eenvoudiger zal gaan

Over dit topic

Gestart 21 April 2024 door Bestuur

Laatste reactie door electronicasmurf

Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: