Vandaag is mijn project "Blauwe GF 50 Tour" afgerond. Om 13:00 uur precies stond mijn brommer klaar om het oordeel van de keurmeester af te wachten.
Het begon als eerste met de identificatie van de brommer aan de hand van het frame- en goedkeuringsnummer; zgn B-nummer. Ondanks dat ik hem had gewaarschuwd dat het goedkeuringsnummer B-9047 voor een GF 50 Tour niet voorkomt in de RDW database, ging hij toch met goede moed op zoek. ....en kwam na 10 minuten tot de conclusie dat mijn brommer een GD 50 Tour is. Met behulp van de gegevens uit mijn gegevensmap, was dit al snel uit de wereld en was hij ervan overtuigd dat het echt een GF 50 Tour is. De volgende discussie ging over het beruchte aluminium plaatje. Na overleg met de "brommerman" van de locale RDW werd het plaatje weer geaccepteerd . Na de technische keuring (verlichting, remmen, balhoofd etc..) konden we naar de rollerbank. Hij tikte daar 32 echte km's aan en voldeed dus aan de eis. De opmerking van de keurmeester: "Hij is niet echt snel hè" zal wel een gevleugelde uitspraak gaan worden, denk ik.
Om 14:00 uu stond ik weer buiten en na het voldoen van mijn financiële verplichtingen (€ 159,91) kon ik weer naar huis.
Nu nog wachten op het kentekenbewijs dan kunnen we de plaat aanvragen en zijn we eindelijk "street legal".
Nu nog beter weer, alles goed afstellen en dan zal ik met een snelheid die hoger is dan 32 km/uur ,"des Heeren wegen" onveilig maken
Weer een Sparta terug op de weg!