Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Algemene zaken » Sachs 50/4 EF NL

GerardMous
Citeer
Privébericht
Naar profiel
GerardMous

Ik was zomaar eens aan het rondkijken bij de afdeling documenten, en tot mijn verbazing zag ik daar de ersatzteile-liste Nr 320.61 van een Sachs 50/4 EF NL staan die er volgens mij nog niet zo lang op staat, misschien wel maar maakt niet uit, nu heb ik best wel heeeeel veel documentatie van Sachs motortjes waaronder ook deze geen copie maar de originele onderdelen lijst van deze Sachs EF NL uitvoering, heb deze al ruim 30 jaar in mijn bezit nooit uigeleend en van wie ik hem heb heeft hem ook nooit met iemand gedeeld, wat mij nu opvalt er staat een naam op geschreven en wel L.Hartloper deze naam staat er bij mij ook op geschreven met inkt.

vraagje misschien dat iemand het weet wie is of wat was L.Hartloper of komt deze zo van de destijds Sachs importeur  William koch & Co uit Amsterdam en waarom staat er dan deze naam op? 

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Geen idee wie de beste man/vrouw was, maar die staat op meer documenten. 

Reparatiehandleiding Nr. 310.82DEF bijvoorbeeld ook. 

Heel veel van die documenten heeft de club ooit (±10 jaar geleden) eens gekregen of overgenomen uit een bestaande collectie. Weet niet precies meer van wie of wat.

GerardMous
Citeer
Privébericht
Naar profiel
GerardMous

Ik zag het ook van die 310.82DEF , kan me voorstellen dat het een brom/fietsenmaker is geweest die zijn Sachs reparatie/onderdeel lijsten/ documentatie van zijn naam heeft voorzien, maar dan is het mij niet helemaal duidelijk hoe die zelfde naam er bij mij dan ook opstaat, de beste man (Oom) bromfiets/rijwiel hersteller waar ik het van heb had toch een heel andere naam, en de documentatie die ik van hem heb kwam rechtstreeks toen van de Importeur van Sachs.

Over dit topic

Gestart 30 Augustus 2022 door GerardMous

Laatste reactie door GerardMous

Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: