Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Algemene zaken » Schakel brommers

Sparta sport 3v
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta sport 3v

Hallo,

Er komt als het goed is iemand voor mijn sparta.
Om hem te kopen.

Nou ben ik mij dus aan het orineteren voor een schakel brommer te kopen.

Maar ik wil er 1 die stabiel is stevig en weinig onderhoud nodig heeft.
Starten is lopen geen gesleutel ofzo.
Maar wat is dan het beste?
Kreidler Zundap zijn de enige die ik ken naast Sparta.


Honda MT en derbis hoor ik ik ook alleen slechte dingen over en vindt ik erg lelijk. 

Ik wil wel weer een schalel vondt de sparta erg leuk alleen te kort pelzier mee gehad hij was snel al stuk:(

Groet,

bjorn 

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Dan heb je nog yamaha fs1´s.

Maar verwacht niet dat je op andere oudere schakelbrommers wel zonder problemen kan rijden.
Of je moet een pas gereviseerde kopen waaraan alles vernieuwd is.(2000+ euro)

Bedenk dat de gemiddelde kreidler/zundapp al bij 1200 euro begint, de onderdelen een stuk duurder zijn, zodra er een kreidler logo op staat is het van goud.

En Honda mt´s, derbi´s wordt een hoop mee geklooid.

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

sowieso zul je altijd onderhoud hebben, er is geen enkel merk dat zonder onderhoud blijft rijden.

IvoB
Citeer
Privébericht
Naar profiel
IvoB

Ik heb mijn Suzuki AP50 uit 77 gekocht voor 450 euro, al een jaar heel erg veel plezier van. Er staat een hele mooie op marktplaats! 

Sparta sport 3v
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta sport 3v

Ik snap dat je onderhoud hebt eraan.
Alleen is het bij een sparta niet ff dat blok er onder uit en ff inruilen die hap.
Dat kan bijv met een citta wel.
Daar kan een ciao blok ook onder.

Het is altijd wel gokken met blokken die(gereviseerd zijn).

Maar er zijn geen adressen meer waar je je blommer nog voor onder houd kan sturen. 

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

met gerevsieerde ciao blokken is het net zoveel risico, let gewoon goed op waar je het blok laat reviseren.

Heb al meerdere blokken in handen gehad van o.a. Puch Maxi, Zündapp en Kreidler die dan door een dealertje of kennertje gedaan zouden zijn.

bontste was een dapp-blokje, revisierekeing van bijna 600 euro en toch nog o.a. ruim 2mm axiale ruimte op de krukas, zuigerveren met genoeg ruimte voor een veer overdwars en een ontsteking die veel te laat stonden nog veel meer geklungel.

Inruil van een sachs blok doe ik wel eens hoor, enige is dat ik een inruilwaarde pas bepaal wanneer ik het blok open heb.

Maar ik adviseer je om met electronicasmurf even een afspraak te maken naar aanleiding van zijn aanbod. Dan weten we allemaal meteen meer.



Over dit topic

Gestart 12 Mei 2014 door Sparta sport 3v

Laatste reactie door Maarten


Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: