Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Algemene zaken » Slopen of niet slopen, da's de vraag.

Citeer
Privébericht
Naar profiel

Slopen of niet slopen, da's de vraag. Dit is een vraag die een beetje op William Shakespeare's  "TO BE OR NOT TO BE" lijkt. Heeft hij de vraag ooit gevonden?

Mijn William Shakespeare berust op het dilemma van slopen of niet slopen.

Mijn vrouw kocht een GD50 tour omdat mijn GD50sport zo lekker rijd maar net te mannelijk is. Maar: al lange tijd is zij geinteresseerd in het oostDuitse merk Simson. Dus: onlangs toch een Simson gekocht. Een Star. Stond al een tijd op marktplaats. Zou helemaal als nieuw zijn. NIET DUS!! Lekker opgelicht.

 

Maar dit ter zijde.

De GD50 tour staat er nu. Een technisch goed bromfiets. Zeker niet mooi. Onvakkundig van nieuwe lak voorzien. (lijkt meer op bruggenverf)

Achter stallig onderhoud (lekker belangrijk) En GEEN kenteken.

 

Mijn vrouw wil natuurlijk graag haar geinvesteerde geld terug.

Ik wil hm eigenlijk wel erbij houden. Maarja, mijn ruimte is ook maar beperkt.

En in de toekomst zou ik graag een GF of een GG sport erbij willen :)



 

Dus wat te doen?

 

IvoB
Citeer
Privébericht
Naar profiel
IvoB

Wat heeft ze er voor betaald? Als het geïnvesteerde geld een goede belegging kan worden zou ik m zeker niet slopen. 

En als je nou diep in je hart kijkt, zou je het dan aan kunnen om 'm te slopen? Cool

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

tja ik zou zeggen GD uit elkaar trekken, schuren spuiten, opnieuw opbouwen met reparatie van de gebreken en keuren die hap.Mits de vrouw een GD ziet zitten natuurlijk.

Bij iedere brommer die je van een ander koopt moet je maar geloven dat alles naar jouw zin gerepareerd is, dat is ook de reden waarom ik voor een kennis juist een 3v heb aangeschaft met werk, dan weet ik tenminste dat het gebeurd is wanneer ik het bij hem aflever.

Maar ik moet je zeggen dat simson ook niet verkeerd is en nagenoeg alles is verkrijgbaar in het oosten.Wanneer goed opgebouwd zijn het overwoestbare oostblokkers.

Maar wanneer volgens de verkoper alles in orde zou moeten zijn zou ik terug gaan en of een deel van het bedrag terug eisen of isen dat hij het in orde maakt.

Citeer
Privébericht
Naar profiel

De verkoper van die Simson is een behoorlijke bullebak. Ik heb geen zin om voor een bromfiets op de vuist te gaan. vandaar dat ik de nodige onderdelen heb besteld en de simson star zelf maar maak. Kost toch weer ff € 300,00 aan onderdelen.

 

De GD50 heeft voor mijn vrouw geen waarde. Voor mij echter wel. Ik vind het een geining brommertje.

Misschien is het beter om hem te laten staan zodat ik volgende winter iets te doen heb.

 

sparta_333
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sparta_333

Dag Henry, ja mijn advies heb ik je al in een PBtje gegeven hé...ik denk dat je in een mum van tijd alles wat weg mag weg zal zijn daar er nu op MP iemand is die ook wat stukken nodig heeftWink 

Citeer
Privébericht
Naar profiel

De kogel is door de kerk!!!

Ik hou de GD50 tour en meld hm binnenkort aan voor de keuring.

Techinisch is ie prima, op de voorremmen na. Een kleine klus dus. (Eén van de vele klussen Gelukkig ben ik momenteel één van de 650.000 Nederlanders die tijd genoeg heeft).



Over dit topic

Gestart 17 April 2013 door

Laatste reactie door


Meest recente posts

weer van de rustplaats gehaald 125 cc sparta v2
de remmen kunnen het goed aan onder de 85 km/uur  (daarboven...
19 Augustus | 22:28 uur door marco 125

probleem spartamatic ontsteking tijdstip
Wat die nodig heeft is benzine, een vonk en compessie. Benzine moet...
18 Augustus | 20:59 uur door Jan GF50 sport

Sparta gf 50 of toch niet.
User pjotr zei: Nou Jan, verander je naam maar in 'Jan GH sport'...
17 Augustus | 19:12 uur door Jan GF50 sport

Sparta Happy 25 km/h
Vuiltje in de vlotterkamer misschien??
14 Augustus | 20:51 uur door Ouwe Luuk

Sparta GF 50
Hallo leden van de Spartabromfietsclub, Wegens het beëindigen...
14 Augustus | 16:39 uur door Keez

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: