Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Algemene zaken » Sparta GG50 RDW Keuring

willem
Citeer
Privébericht
Naar profiel
willem

Goedenavond,

Sinds 2012 ben ik in het bezit van een Sparta GG50 uit 1963, deze bromfiets bevalt uitstekend. Helaas zaten er geen papieren bij, behalve een aankoopbon.

Nu wil ik deze RDW laten keuren maar er zijn wat problemen.

 

Punt 1 aandachtspunt RDW:

Het voertuig indificatienummer (VIN) zit op een geschroeft plaatje, en dit wordt niet geaccepteerd, maar zo heb ik de bromfiets gekocht.

Klopt dit, en wat kan ik er zelf aan doen?

 

Punt 2 de Herkomst aantonen:

Deze bromfiets heb ik gekocht van een man die hem weer van een man heeft overgenomen die is overleden, verder gaat het niet, enig idee hoe of wat ik verder kan en moet aantonen?

 

Punt 3 Datum eerste toelating aantonen:

Ik heb er dus geen papieren bij, enig idee hoe ik dit uberhaupt zou kunnen aantonen?

 

Punt 4 ik moet kunnen bewijzen dat het blok bij het framenummer hoort.

Enig idee wat ik daar mee kan doen?

 

Alvast hartelijk dank.

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

ik zou als eerste even het antwoord bij je andere vraag lezenWink

 

herkomst is niet van heel groot belang, je hebt gewoon een erg strenge keurmeester gehad.

45069
Citeer
Privébericht
Naar profiel
45069

plaatje klopt,  dat is te verwijderen ,dat wordt niet meer geaccepteerd,   het kan maar dan wordt er een framenummer vast in het frame geplaatst door het rdw,  extra kosten zijn voor de aanvrager van het kenteken.  

Maar dan is het wel allemaal legaal en kloppend !

De rest is  in overleg ,   daar moet je samen met de keurmeester uit zien te komen,  een beetje huiswerk,  goed voorbereid,  is nooit verkeerd,   dat je al kunt aangeven om welke type brommer het gaat, productiejaar etc,   dat haal je uit folders,  grote bromfietsencyclopedie etc, dat stelt allemaal niks voor, 

Binnen een week heb je het kenteken thuis . 

 

 

 

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

volgens mij is de nood van de vragende niet zo heel hoog, heb in het andere bericht al aangeboden om te helpen met scans van typekeur,zodat hij eventueel de juiste B-nummer sticker kan plaatsen. Dat hoort bij een G50N of G50BS blokje,

bouwjaar uitleg uit onderdelenlijst en eventuele verdere info, maar daar ik daar niets op verneem concludeer ik dat het allemaal niet zo een hoge nood is. Sowieso zou hij het nu al niet meer redden om voor het verlopen van de twee weken nog een B-nummer sticker via Pelders te regelen.

Voor volgende mensen met vragen over documentatie die handig kan zijn om type en bouwjaar aan te tonen, contact opnemen is altijd mogelijk.

Ik heb heel wat documentatie digitaal, de club heeft het ook in haar archief, de voorzitter ookWink

(enneh de grote bromfietsencyclopedie klopt minder dan je zou denken)



Over dit topic

Gestart 28 Januari 2014 door willem

Laatste reactie door Maarten


Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: