Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Algemene zaken » Sparta Sport Kettingskast verwijderen

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Zo te zien is dit inderdaad een 2 versnellingsblok in een 3V achterbrug, dat blokje waar de ketting tegen aan loopt is bij een 2V ongeveer een centimeter korter. Die voetrem met bijbehorende remlichtschakelaar klopt dus sowieso wel, de schakelaar kijk je alleen vreemd tegenaan omdat het rubberen dopje er af is. Om dit goed te krijgen zul je dus een andere achterbrug moeten nemen, of een 3 versnellings motorblok. Wink

Het wiel staat er scheef in omdat de bus mist die om de as gaat waaraan de plaat zit die de remplaat blokkeert op de nok aan de achterbrug. Daarom heeft de as een paar centimeter ruimte en zal de rem ook niet goed werken omdat de remplaat niet tegengehouden wordt.

Het achterspatbord staat er ook wat vreemd aan, deze is geen originele dus die boutjes die als afstandhouders gebruikt worden zijn aan de lange kant. Lijkt mij niet zo stevig. Normaal gesproken staat het spatbord daar tegen het frame aan.

De klem waarmee de carburateur op het spruitstuk geklemd wordt is zo te zien er ook af, die zal terug geplaatst moeten worden anders kan de carburateur valse lucht gaan trekkenn. En ik ben ook benieuwd naar hoe dat cilinder oog gemonteerd zit. Ik weet niet hoe de cilinder er van binnen aan toe is, mocht die nog goed zijn dan zou ik er voor kiezen om een paar langere cilinderbeugels te monteren en een cilinderkop waar een oog aan gegoten zit er op te schroeven. Die koppen zijn alleen niet heel gemakkelijk te vinden, beugels is ook even zoeken. Een andere cilinder nemen is dan waarschijnlijk sneller.

Aardig wat aandachtspuntjes dus, maar niet heel ingewikkeld om op te lossen.

jurjenbouwhuis
Citeer
Privébericht
Naar profiel
jurjenbouwhuis

excuses voor mijn afwezigheid, ik heb even wat foto's gemaakt.

remankerplaat zit er nu wel in, wiel staat dus weer rechtIedereen bedankt voor de reacties, erg mooi dat iedereen mij hier probeert te helpen weer een prachtige sparta de weg op te krijgen. 

@Geert een compleet nieuwe cilinder?? kan het probleem ook opgelost worden dmv een grotere bout door de stangen te doen waardoor de cilinderophanging wel goed past?

jurjenbouwhuis
Citeer
Privébericht
Naar profiel
jurjenbouwhuis

kreidler spatborden, zundapp uitlaat, zundapp buddyseat? en een stuur van een onbekend merk brommer.

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

User jurjenbouwhuis zei:

@Geert een compleet nieuwe cilinder?? kan het probleem ook opgelost worden dmv een grotere bout door de stangen te doen waardoor de cilinderophanging wel goed past?

Het kan best zijn dat deze cilinder nog wel bruikbaar is, maar dit bevestigingsoog is niet de originele. En dat is vrijwel niet stevig aan de cilinder te lassen, ik twijfel dus of dit wel stevig genoeg is. Daarom zou ik dus ofwel een andere cilinderkop op deze cilinder schroeven waarbij het oog aan de kop zit, of een andere cilinder monteren. Als die bevestiging niet stevig is kan het blok namelijk naar links trekken als je gas geeft. 



Over dit topic

Gestart 17 Juli 2015 door jurjenbouwhuis

Laatste reactie door Geert


Meest recente posts

Onduidelijkheden over nieuwe website
Okee, ik ga verder op het nieuwe forum! (link hierboven).
3 November | 13:47 uur door swieberd

Koppeling veert niet goed terug
Of gaan we nu verder op het nieuwe forum? Dat werkt nu goed....
3 November | 13:46 uur door swieberd

Welke olie in motorblok?
In het vervolg maar posten op het nieuwe forum zeker? Ik heb daar...
3 November | 13:45 uur door swieberd

Achterbrug Sparta 3v
27 Oktober | 09:40 uur door Lecson

trapper
dank pjotr, ik heb inmiddels nieuwe trappers
24 Oktober | 13:29 uur door Maarten GF50

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: