Zo te zien is dit inderdaad een 2 versnellingsblok in een 3V achterbrug, dat blokje waar de ketting tegen aan loopt is bij een 2V ongeveer een centimeter korter. Die voetrem met bijbehorende remlichtschakelaar klopt dus sowieso wel, de schakelaar kijk je alleen vreemd tegenaan omdat het rubberen dopje er af is. Om dit goed te krijgen zul je dus een andere achterbrug moeten nemen, of een 3 versnellings motorblok.
Het wiel staat er scheef in omdat de bus mist die om de as gaat waaraan de plaat zit die de remplaat blokkeert op de nok aan de achterbrug. Daarom heeft de as een paar centimeter ruimte en zal de rem ook niet goed werken omdat de remplaat niet tegengehouden wordt.
Het achterspatbord staat er ook wat vreemd aan, deze is geen originele dus die boutjes die als afstandhouders gebruikt worden zijn aan de lange kant. Lijkt mij niet zo stevig. Normaal gesproken staat het spatbord daar tegen het frame aan.
De klem waarmee de carburateur op het spruitstuk geklemd wordt is zo te zien er ook af, die zal terug geplaatst moeten worden anders kan de carburateur valse lucht gaan trekkenn. En ik ben ook benieuwd naar hoe dat cilinder oog gemonteerd zit. Ik weet niet hoe de cilinder er van binnen aan toe is, mocht die nog goed zijn dan zou ik er voor kiezen om een paar langere cilinderbeugels te monteren en een cilinderkop waar een oog aan gegoten zit er op te schroeven. Die koppen zijn alleen niet heel gemakkelijk te vinden, beugels is ook even zoeken. Een andere cilinder nemen is dan waarschijnlijk sneller.
Aardig wat aandachtspuntjes dus, maar niet heel ingewikkeld om op te lossen.