Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Algemene zaken » Van bromfiets naar snorfiets omkeuren

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Hallo

Ik heb mijn sparta sport 3v nu een tijdje maar ik wordt erg moe van steeds een helm op mijn hoofd hebben. Aangezien het toch niet echt een racemonster is en ik hem alleen in de stad gebruik dacht ik , Laat ik eens kijken of hij niet gewoon als snorfiets kan, Ik heb de 8,5 carburateur een 11 tandwiel en een iets te grote sproeier gemonteerd. Nu gaat hij op de gps ongeveer 35 km/h. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe zo'n keuring in zijn werk gaat? Ik zag bij de rdw dat het voor een brommer van voor 2006 55 euro kost. Klopt dit? (hij staat nu op geel kenteken) En wat wordt er behalve de snelheid allemaal gecontroleerd? En is er nog een marge bij de RDW of moet hij strak 25 lopen op hun apparatuur?

Groet Rimmert

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

Hoi,

ik weet dat een ander clublid een GD heeft omgekeurd door hem 25 te laten rijden. Neem dat maar veiligheidshalve aan als streefsnelheid. Later kun je wel weer iets harder zonder echt grote bekeuringen.

Qua de kosten zul je even moeten kijken op de site van de RDW.

Qua het snelheid omlaag brengen, wat heb je nu qua vertanding? 11 voor achter de originele 36?

Zet de ontsteking ook maar eens lekker laat. Dus echt op de 1.5mm voorontsteking.

Je hebt een 8.5mm er op, kan ik er dan van uit gaan dat je een membraanblokje hebt? Zo ja, welk membraan heb je er nu op? Dat kan eventueel kleiner en scheelt dan ook weer in topsnelheid.

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Ik heb heb voor 11 tanden en achter denk ik de orginele van 36, Ik heb er wel een politiecilinder op met de 8,5 mm. Ik dacht zelf misschien kan ik hem wat smoren met de uitlaat. Maar hoe zou ik dat handig kunnen aanpakken? Want hij rijdt wel heel stoterig met een grote sproeier.

 

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

oei, die cilinder laat zich wat lastig verder temmen. Maar is te doen hoor. Sproeier te rijk zetten ben ik niet zo voor. Eerst even de rest van het traject aanpassen.

Maar welke diameter uitlaat zit er op?

originele 27mm of heb je een 32mm?

Om hem tammer te krijgen zul je echt naar een originele uitlaat met drosselpijp moeten overstappen.

Tel de tanden van het achtertandwiel echt even, vaak zie je in combinatie met deze cilinder een kleiner tandwiel.

Maar wil je hem permanent temmen of wil je enkel voor de omkeuring even lagere snelheid?

anders zou je even kunnen kijken of je niet even een tam membraan cilindersetje kunt lenen.

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Het is soort van tijdelijk. Als hij ongeveer 35 of 40 echte kilomters loopt na de keuring is dat meer dan genoeg. Want dan kom ik er met controle misschien met een waarschuwing af en anders heb ik weer allemaal gedoe met WOK status enzovoort. Ik dacht zelf aan een carrosiering met een gat in de wartel leggen bij het begin van de uitlaat. En dan even kijken met het formaat tot ik hem genoeg smoor.
Maar ik weet niet of dit zou kunnen werken. Ik heb nog even gekeken en ik heb achter 36 tanden. Kun je grotere achtertandwielen nog ergens krijgen? Leertouwer o.i.d? 

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

erg veel groter voor achter is er niet.

Oftewel je zult hem qua uitlaat moeten gaan smoren, ring er tussen is te proberen, maar gaat resulteren in veel vervuiling in de uitlaatpoort en wanneer de ring te klein is hou je zelfs te veel hitte daar ter plaatse met alle vervolgende ellende van dien.

Maar kan je nu al zeggen dat het blokje fijner rijdt met de tegendruk van een 27mm bocht wanneer je een 8.5mm carb monteert.



Over dit topic

Gestart 18 April 2016 door Rimmert

Laatste reactie door Goof


Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: