Vrijdag was het dan zover, na de restauratie van mijn Sparta GE50 sport was het de beurt aan de keuring bij de RDW in Amsterdam.
De keurmeesters waren bijzonder vriendelijk en alles ging gesmeerd, ze waren voornamelijk geintreseerd in het feit of de brommer ooit een type goedkeuring had gehad. Uiteindelijk hadden ze het in hun systeem gevonden dat TNO in de begin jaren 60 een type goedkeuring had gedaan voor dit type brommers.
Ik had op advies van een aantal mensen in de Sparta club zoveel mogelijk papieren mee genomen, voor wat betreft de herkomst van de brommer, dat hielp wel.
Toen kwam het inslaan van het framenummer, dat was nog wel een dingetje, want met dat apparaat kwam hij er moeilijk bij, dus toen werd het zadel verwijdert en heeft hij het op het frame ingeslagen. Na een uur stond ik weer buiten €250 armer, maar goed het zij zo.
Ik heb hierbij nog wel een paar vragen:
Ik ben hopeloos op zoek naar een bagadrager voor deze GE50 Sport en een windscherm wat er origineel op heeft gezeten, iemand een idee???
Zijn er speciale kentekenplaat houders voor nette bevestiging op de brommer?
En heeft iemand wat informatie over een verzekering dan wel verzekeringsmaatschappij, waar je de brommer voor een bepaalde periode kan verzekeren?
Al vast bedankt
Gr Peter