Hoi
Ik ben Jasper, woonachtig in Heinkenszand en sinds dit weekend de trotse eigenaar van een SpartaGA50 AV uit 1956. Ik heb de brommer via een NSU handelaar gekocht die 'm al wat jaren had staan.De brommer loopt, hetzij de sproeier wat vuil is en de tank moet ik eens goed flushen. Daardoor valt hij af en toe stil. Ik ga deze winter het blokje eens goed onderhouden en kan ik straks gaan rijden
Mijn doel is om de brommer rijdend te houden, absoluut niet de bedoeling om deze naar concoursstaat te restaureren. Direct heb ik mij ook opgegeven bij deze club om lid te worden zodat ik met vragen e.d. gebruik kan maken van de kennis die over deze bromfiets wellicht aanwezig is. Kenners van dit type hoor ik graag
Direct heb ik ook een paar vragen:
- Er ontbreekt een kilometeraandrijver in de voornaaf om deze aan te sluiten op de tellerklok in de koplamp. Iemand toevallig iets liggen dat kan passen op deze naaf?
- De banden zijn ver verteerd en moet ik vervangen. Iemand een goed adres voor banden met whitewalls?
Alle overige tips en suggesties hoor ik graag. Ik ben nog volledig nieuw in klassieke brommers (heb wel een oude Volvo Amazon)..
Bijgaand wat foto's