Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Galerij » Mijn Sparta Buddy (en een vraagje voor tips voor een lange reis)

GJKamphuis
Citeer
Privébericht
Naar profiel
GJKamphuis

Hallo allemaal,

 

Hier een foto van mijn eerste Sparta.

Sparta Buddy

Een Sparta Buddy uit 1974. 

Ik heb eerder altijd Puchjes gehad en daar veel aan gesleuteld. Nu heb ik deze Oldtimer gekocht en ik moet zeggen dat ik dit echt een fantastische brommer vind! Het Sachs blokje is zo robuust als maar kan en gaat volgens mij nooit kapot. Ook heeft dit blokje redelijk wat kracht. Als ik een heuvel op rijd gaat de teller iets terug naar 40 km/u, maar minder ook niet. Dat ding blijt maar doortrekken, want halverwege de heuvel trekt hij mij gewoon weer naar 50 km/u.

Ik ben van plan om samen met een vriend een tocht te maken naar het Moezelgebied in Duitsland. 350 km vanaf mijn woonplaats.

Laatst heb ik al een klein testritje gemaakt want ik ben toen al net over de grens geweest met mijn brommer. 120 km had ik er op zitten, en de tank...? Lang niet leeg!

Hebben jullie misschien nog tips wat ik aan mijn brommer/blokje kan doen voordat ik een lange reis ga maken? Het is 350 km heen, en dan moet ik natuurlijk ook weer terug, dus 700 km rijd ik dan sowieso wel in een week.

Zelf heb ik er alle vertrouwen in dat deze brommer dat aankan, maar ik wil natuurlijk goed voorbereid op weg. 

Alle tips zijn welkom!

 

Groetjes,

Gerjan

SybrenV
Citeer
Privébericht
Naar profiel
SybrenV

Dag Gerjan!

Wel moedig dat je 350 km gaat rijden, maar dat is vast geen probleem voor je Sparta!

Wat ik zou kopen/meepakken voor de reis:

Onderdelen:
Extra binnenband
Luchtpompje
Gaskabel en remkabel met de passende eindstukjes(binnekabel alleen is goed)
Een achterlichtje en voorlichtje (of ervoor vervangen)
Klein flesje universele olie (altijd handig voor een kabel te smeren ofzo)
Een metertje benzinedarm (als je maat of jij een lege tank hebt gereden, dan kan je nog wat over laten lopen)
Benzinefiltertje
Een nieuwe bougiedop(zonder Weerstand!): moest het regenen kunne oudere doppen water doorlaten
Een nieuwe bougie

Gereedschap:
Een ratel met vaak gebruikte doppen, en steeksleutes
Een tang om draad te knippen enz...
Een platte en kruis schroevendraaier

Meer kan ik op dit moment niet verzinnen :D

Groetjes

GJKamphuis
Citeer
Privébericht
Naar profiel
GJKamphuis

Hallo Sybren,

 

Bedankt voor je reactie! Hier kan ik zeker wat mee.

Allemaal handige tips inderdaad. 

Over een maandje is het zover. Ik zal, als ik weer veilig thuis ben, wel een uitgebreid reisverslag schrijven op deze site. Waarschijnlijk heb ik dan ook genoeg tips voor degene die dit ook een keer wil ondernemen.

 

Groet,

Gerjan

SybrenV
Citeer
Privébericht
Naar profiel
SybrenV

Dag Gerjan, oh je hebt nog een maandje, moest ik nog aan iets denken laat ik het zeker weten!

Ik kijk uit naar je reisverslag Smile

Groetjes Sybren



Over dit topic

Gestart 16 Juni 2014 door GJKamphuis

Laatste reactie door SybrenV


Meest recente posts

Tank embleem l + r gd gh
De tankemblemen waren ook nogal breekbaar en sneuvelden nog weleens...
8 December | 23:03 uur door Ouwe Luuk

Onduidelijkheden over nieuwe website
Dat laatste zou toch wel moeten kunnen als het forum prettig...
30 November | 10:51 uur door swieberd

Snelheidsmeter
User henkp zei: Zoals Fien schrijft heeft ze de aandrijver...
20 November | 17:37 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Geert: ik heb van de week weer n ritje gemaakt op mn 3V en na een...
17 November | 12:03 uur door Ouwe Luuk

Welke olie in motorblok?
Om het forum te behoeden voor verdere vervuiling ga ik hier niet op in
17 November | 09:15 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: