Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Galerij » Sparta grand sport 1969

Michiel_V
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Michiel_V

Hallo allemaal

Ik ben Michiel, ik ben 20 jaar oud en sinds kort trotse bezitter van een Sparta grand sport uit 1969. Momenteel heb ik nog wel enkele kleine probleempjes die ik door hier op het forum wat te zoeken opgelost hoop te krijgen: zo is de km teller aandrijving kapot maar weet ik niet welke het juist is voor een nieuwe te kopen, is de schroefdraad in het carter van de oliecontroleschroef versleten en houdt de brommer in bij volgas.... voorlopig nog werk genoeg dus Cool

Vriendelijke groet

Michiel 

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Prachtige brommer. Echter waren Grandsports niet enkel verkrijgbaar in Kings Red?

Bij mijn weten heeft jouw brommer 17" wielen en de telleraandrijving links zitten (correct me if I'm wrong) Zoja dan heb je deze aandrijving nodig:

https://www.leertouwer.com/nl/km-aandrijver-sparta-17-l-leleu-vdo-puch-gp-x/a41259?search=44800-spa

Deze heb ik op mijn Sparta Sport 3V met 17" wielen en past goed als je de lipjes in de juiste stand buigt.

Wat het draad in het oliebout gat betreft. Dat schijnt een bekend kwaaltje te zijn. Hoe het op te lossen lijkt me tricky, opboren en tappen lijkt me best spannend  aangezien je geen slijpsel in je olie wilt krijgen.

Wat het inhouden betreft zijn wat meer gegevens wel  handig, Welke carburateur? Welke Sproeier maat? Hoe staat de ontsteking afgesteld? Hoe ziet de bougie er  uit qua kleur? etc etc.

Succes! je gaat vast nog veel plezier beleven van deze bijzondere Sparta!

henkp
Citeer
Privébericht
Naar profiel
henkp

Mooie brommer,maar geen GrandSport69.

Deze was idd alleen in Kings-Red,en uitgevoerd met Union naven,een vierkante VD teller en contactslot in de koplamp. Misschien een export 70-er of een omgebouwde 3v???

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Inderdaad mooie brommer en geen grand sport '69 maar een grand sport '70.
Deze heeft een ronde teller ipv de vierkante VDO en geen contact slot meer volgens mij.
17 inch wielen met leleu naven maar nog wel met het geforceerd gekoelde sachs 4v blok.
Geleverd in de kleur rood en groen zoals die van jou. 

Over dit topic

Gestart 7 September 2020 door Michiel_V

Laatste reactie door pjotr

Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: