Beste Geurt.
Jammer dat het je zo tegen zit ,wat betreft het inkorten van de zuiger aan de inlaat kant het volgende ,zet de zuiger in de hoogste stand en ten af wat je nog ziet alleen dat wat is af getekent plus 2,5 mm kun je gerust weg halen,je kunt die 2,5 mm ook laten zitten en eerst kijken wat het effect is ,ik ben zuigers tegen gekomen ,met 3 mm ingekort en het loopt netjes stationair en heeft wat meer vermogen let wel dit geld alleen als je het motortje op toeren houd,wat gebeurt er eigenlijk na het in korten ,wel de aangezogen lucht heeft een bepaalde snelheid ,met de neer gaande beweging van de zuiger botst de luchtstroom tegen het hemd van de zuiger,door nu het hemd in te korten voorkom je dat ,je krijgt dus een betere vulling,wat daarbij ook van belang is ,dat je de spoel kanalen gaat bewerken ,hoe doe je dat ,maak een pakking op de maat van het carter ,en leg die dan op de cilinder ,je ziet nu dat het oppervlakte van het carter groter is dan die van de cilinder ,met dit gegeven neem je een dremel en haalt de scherpe kanten van de cilinder weg zo dat de doorstroming van uit het carter vloeiender wordt,wat de doorstroming verbeterd,wil je nog meer snelheid winst ,dan stel ik voor om weer eens een afspraak te maken en zal je dan een paar tips geven die alleen voor jou bestemd zijn