Vandaag met deze brommer bij de RDW in Zwolle voor een kentekenkeuring geweest.
Grootste probleem was het geklonken plaatje met framenummer...
Advies van RDW man: Laat het plaatje zitten en ga eerst naar de RDW voor identificatie!!!
Gelukkig had ik nog foto's van het plaatje op het frame in originele staat en hiermee werd na uitgebreide inspectie genoegen genomen en het nummer ingeslagen.
De technische keuring bestond uit het controleren van speling op balhoofd en ophangpunten. Werking schokbrekers, remmen, verlichting en bel.
Om de snelheid vast te stellen werd een rondje gereden. Om zeker te zijn dat de max snelheid geen probleem zou zijn, had ik een busje in de carburateur geplaatst. Dat gaf op GPS 41 km/h. Dit busje moest ik er gisteren gehaast weer in zetten en geen tijd om te controleren...
Vanochtend liep hij dus voor geen meter meer en de man van de RDW vond dat niet acceptabel en hij had meteen door dat er een busje in zat. Die ging hij er uit halen, dat werd dus spannend. Na een nieuw rondje over het terrein ging hij gelijk door naar de rollenbank, want hij trok toch best pittig.
Op de rollenbank kwam hij tot mijn opluchting en verbazing precies op 45 km/h uit.
Geslaagd voor alle tests en binnenkort een kenteken er op.
De RDW was ook nog zo vriendelijk om mij een printje van de typekeur B0138 te geven.
Groeten, Hans