Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Koffiehoek » Balhoofd lager of balhoofdlager set en speedometer voor sparta 2v uit 1976

Ian Oosthoek
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ian Oosthoek

Beste sparta liefhebbers,

Helaas werkte het met mijn vorige topic niet dus dan doe ik 't maar even overnieuw. Ik heb een mooie sparta 2v uit 76 en ben hard op zoek naar 2 dingen. Ik ben opzoek naar een speedometer en een balhoofdlagerset. Ik ben nu 18 en heb al een tijdje de sparta, heb hem op m'n 13e verjaardag gekregen. Toen heb ik hem een paar jaar later naar iemand gebracht om dan de brommer mee te fixen en onderdelen te vervangen die daar aan toe waren. Helaas heeft die meneer de balhoofdlager over 't hoofd gezien. Dat betekent dus dat al die tijd een kapotte lager in heeft gezeten zonder dat ik 't wist. Er stond speling op 't stuur en heb hem dus maar is uit elkaar gehaald om te kijken wat er mis was en d'r was een heel stuk uit de lager gebroken. 

Nou weet ik niet zelf waar ik een lager set vandaan kan halen of dat er een andere optie is dus graag jullie hulp erbij.

Ook heeft mijn speedometer het begeven. Dus daar ben ik ook hard naar op zoek. Heeft iemand een goede werkende liggen die ik over kan kopen?

Mvg Ian

45069
Citeer
Privébericht
Naar profiel
45069

Waarom  plaats  je op 2 november een bericht  en nu 2 dagen later nogmaals die vraag ?

Ian Oosthoek
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ian Oosthoek

Omdat mijn bericht daar niet helemaal op stond. Dus vandaar dat ik hem opnieuw heb geplaatst

remijanssen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
remijanssen

Begrijp ik het goed dat de lager cone kapot is geknapt? Wat foto's zouden handig zijn. Wat de speedometer betreft. Is de teller kapot of de aandrijving? Dit zou je simpel kunnen uit proberen door de kabel bij de aandrijving los te schroeven en te draaien aan de kabel, slaat de teller dan uit dan is het je aandrijving. Gebeurt er niks dan zal het waarschijnlijk aan je teller liggen. Aandrijvingen zijn nieuw te koop op https://www.leertouwer.com/ een andere (2e hands) teller komt regelmatig voorbij op marktplaats. Desnoods even een te koop gevraagd advertentie plaatsen.

Ian Oosthoek
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ian Oosthoek

Ik zal snel een foto bijvoegen. En het hele tellertje is denk ik kapot. Hij draait niet meer rond dus dan doe ik maar even een nieuwe teller fixen. Maar heel erg bedankt voor de tips! 

Ian Oosthoek
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ian Oosthoek

Hier is de foto van de lager. Er zitten er bij mij 2 bij 't balhoofd. 1 is kapot en 1 werkt er nog. Dit is de kapotte. Iemand enig idee of deze nog te koop zijn of dat ik er iets anders voor kan gebruiken? Als het goed is zaten er 15 of 16 balletjes in de ring

Over dit topic

Gestart 4 November 2021 door Ian Oosthoek

Laatste reactie door Ian Oosthoek

Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Even de onderpoot losdraaien en dan een beetje zo dik mogelijke...
10 September | 21:53 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: