Forum

Dit is een topic in Forum » Algemeen » Koffiehoek » Van G492 naar V493

Ad Brinkman
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ad Brinkman

Nou ik heb hem redelijk aan de praat, het was nogal een beginnersfout... ik kreeg het tijdstip maar niet goed, ook niet met de nieuwe onderbreker. Ik heb alles nog eens nagekeken, en het bleek dat ik het BDP niet goed had bepaald, ik zat er de eerste keer behoorlijk naast.

Nu is de brommer afgesteld op 2 mm voor BDP, en de onderbreker op 0.40 a 0.45 mm. De poolschoenafstand is ca 11 mm, op het randje, maar het mag.

Ik moet de brommer nog verder afstellen, de koppeling en de versnelling staan redelijk goed, maar dat kan nog beter. De brommer rookt wel enorm, maar dat zou kunnen komen omdat ik de tank leeg heb gehaald en heb gespoten. Daarna de oude benzine er weer in, maar misschien was dat meer olie dan benzine.

Klinkt wel mooi, zo'n 3 bak. En aan dat schakelen wen ik ook vast wel. Nu wachten op beter weer, zodat ik een flinke proefrit kan maken. Peter bedankt voor je hulp!

groet Ad

Ad Brinkman
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ad Brinkman

Het roken bleek te komen van een stukke keerring, waarschijnlijk bij het ombouwen gesloopt, want hij was pas een jaar oud. Dus blokje wederom uit elkaar, nieuwe keerringen er in en alles weer in elkaar gezet.

Het roken is nu geheel voorbij en de brommer rijdt erg goed.

Ik heb van het opbouwen van de JLO V493 motor een foto verslag (PDF format) gemaakt, wat ik zou willen delen op het forum. 

Wie weet hoe ik een PDF bestand kan plaatsen?

Groet Ad

Geert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Geert

Een PDF direct op het forum plaatsen hier kan niet. 

Je zou wel deze kunnen plaatsen in een cloud map ( Onedrive, Google Drive, Dropbox, iCloud, ..... ) en daarvan de openbare link hier plaatsen. 

Wat ook nog kan is dat je het bestand per mail naar mij, Stephan of Freek stuurt, dan kunnen wij die plaatsen op de documentatiepagina hier op de website.  

Ad Brinkman
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ad Brinkman

Het verslag is te vinden op:

http://spartabromfietsclub.nl/documenten/!categorie-14/

Over dit topic

Gestart 3 November 2018 door Ad Brinkman

Laatste reactie door Ad Brinkman

Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: