Forum

Dit is een topic in Forum » De Vereniging » Evenementen » Rondje Winterswijk 26 mei 2018

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Morgen is Rondje Winterswijk en ik hoop dat er veel Sparta's aanwezig zullen zijn.

Het zou leuk zijn als de Duitse merken niet, zoals meestal, de boventoon voeren maar dat er ook veel Hollandse Brommers aanwezig zullen zijn; liefst veel Sparta's natuurlijk Laughing.

Het wordt prachtig brommerweer Cool dus ik wil alle Sparta bezitters oproepen om met je brommer naar Winterswijk te komen en een mooie tocht mee te rijden.

Aankomst is om 10:30 uur en vertrek een uur later; zie verder op deze site voor meer info.

Hopelijk tot morgen,

Goof 

gerardus
Citeer
Privébericht
Naar profiel
gerardus

Hoi Hoof

Zou er wel bij willen zijn maar de afstand is te ver. 

Gr

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Afgelopen zaterdag heb ik (samen met een vriend) voor de eerste keer deelgenomen aan het "Rondje Winterwijk'. Er was een mooie tocht van ca. 80 km uitgezet in de omgeving van Winterswijk over nagenoeg alleen rustige binnenwegen. Om 10:30 uur werden we ontvangen in Motor Hotel Meddo met een kop koffie en een lekkere plak cake. Na inschrijving, vertrokken we om 11:30 uur met ca. 100 brommers onder een stralende zon.  Na twee stops, waarbij er goed werd gezorgd voor de inwendige mens, kwamen we om 17:00 uur weer aan bij het verterkpunt. Daar werden we verrast door een lekker broodje worst en een leuk aandenken. Het was een zeer geslaagde dag en we hebben met volle teugen genoten; volgend jaar ben ik (met een paar vrienden) weer van de partij.

Alle complimenten voor de perfecte organisatie en alle vrijwilligers die dit allemaal mogelijk maken.

Er waren in totaal ongeveer 100 (?) deelnemenrs en ik heb 10 Sparta's geteld: 1x Lucky, 2x GC 50 Sport, 1x GA/GB 50, 1x Sport 2 V, 1 x Sport 3/4 V, 1x GI/GH 50; 1x Sport Special (?) en 2x GF 50 Tour.  Een mooi aantal, maar ik roep alle Sparta bezitters (weer) op om volgend jaar mee te rijden; het is echt een mooie tocht en goed georganiseerd. Voor de kosten hoeft niemand het te laten.

Goof

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

En Goof, rijdt je dit jaar ook mee tijdens de sparta plusdag? Wel geen 80 km maar waarschijnlijk wel meer sparta brommers. 

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Was wel de bedoeling, maar ik heb ook nog een andere hobby......

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Rondje Winterswijk 24 mei 2019. 

Dit weekend weer samen met mijn zwager en een paar andere Sparta's mee gereden met het "Rondje Winterswijk". Een prachtig evenement met een mooie rit en een goede verzorging onderweg. Ik wil de organisatoren nogmaals hartelijk bedanken voor de mooie dag en de perfecte organisatie

De tocht werd dit jaar verzorgd door de Sprta Bromfietsclub. Dit is een club met minstens 1800 (!!) forumgebruikers. Als de helft van al die gebruikers een Sparta hebben, zijn er minimaal 900 à 1000 brommers binnen "onze" club. Persoonlijk denk ik dat het er meer zijn, maar laten we aan de voorzichtige kant blijven. Als ik dan hoor dat er van de 134 brommers, maar ca. 15 Sparta's hebben mee gereden met de tocht, dan valt dat me toch vies tegen.

Ik had gehoopt op meer...even voor de rekenaars onder ons: slechts 1.5% van het aantal Sparta's die we met zijn allen bezitten, hebben meegedaan en dat is jkammer.

Ik wil daarom iedereen (weer) oproepen om volgend jaar massaal de Sparta's uit de schuur te halen en mee te doen. Hoe leuk zou het zijn als de meeste brommers Sparta's zijn en we niet met een minderheid tussen tussen al het Duitse geweld hoeven te rijden.

Dus vandaar weer mijn oproep: haal je Sparta tevoorschijn en blijf niet thuis. Hoe meer Sparta's op de weg, hoe mooier.

Goof

Over dit topic

Gestart 25 Mei 2018 door Goof

Laatste reactie door coenbrink2v

Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: