Rondje Winterswijk 24 mei 2019.
Dit weekend weer samen met mijn zwager en een paar andere Sparta's mee gereden met het "Rondje Winterswijk". Een prachtig evenement met een mooie rit en een goede verzorging onderweg. Ik wil de organisatoren nogmaals hartelijk bedanken voor de mooie dag en de perfecte organisatie
De tocht werd dit jaar verzorgd door de Sprta Bromfietsclub. Dit is een club met minstens 1800 (!!) forumgebruikers. Als de helft van al die gebruikers een Sparta hebben, zijn er minimaal 900 à 1000 brommers binnen "onze" club. Persoonlijk denk ik dat het er meer zijn, maar laten we aan de voorzichtige kant blijven. Als ik dan hoor dat er van de 134 brommers, maar ca. 15 Sparta's hebben mee gereden met de tocht, dan valt dat me toch vies tegen.
Ik had gehoopt op meer...even voor de rekenaars onder ons: slechts 1.5% van het aantal Sparta's die we met zijn allen bezitten, hebben meegedaan en dat is jkammer.
Ik wil daarom iedereen (weer) oproepen om volgend jaar massaal de Sparta's uit de schuur te halen en mee te doen. Hoe leuk zou het zijn als de meeste brommers Sparta's zijn en we niet met een minderheid tussen tussen al het Duitse geweld hoeven te rijden.
Dus vandaar weer mijn oproep: haal je Sparta tevoorschijn en blijf niet thuis. Hoe meer Sparta's op de weg, hoe mooier.
Goof