Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Bodywork » Diverse Vragen Betreffende GI Grand Sport 1966

Marius
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Marius

Hoi Wim, ik heb je een pm gestuurd.

gr Rinus.

Sparta Sport
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta Sport

Ik heb de V49/3 moterblokje klaar en het heeft ook al gelopen. Ik heb geen choke en gashandvat gemonteerd, en dus krijgt de motor te veel lucht omdat het filter en het filterhuis ontbreekt. Ik zal binnenkort een foto van het blokje plaatsen. Ik zou graag eens bij iemand gaan kijken met een Grand Sport 1966, zodat ik geen fouten maak met de kleur van de onderdelen. Ik woon in Dongen (in de buurt van de Efteling), dus graag wel iemand die een beetje in de buurt woont.

Sparta Sport
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta Sport

Ik heb weer een vraagje m.b.t. het versnelings en gas handvat. Aan beide handvaten moet toch een handeltje zitten voor de bel en de choke, of zit dat op een appart beugeltje op het stuur? Ik meen me te herinneren dat deze handeltjes aan de handvaten zaten. Heeft daar iemand foto's van?

bij voorbaad bedabnkt voor de moeite.

Sparta Sport
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta Sport

Huidige statis van het project:

Ik heb voor het blok 2 goede carterhelften bij elkaar gezocht, van die carterhelften de corrosieplekjes schoon gestraald, en met Airo Super metall Peratur Paste (een polyester pasta met aluminium deeltjes) vol gezet en glad geschuurd. Vervolgens met washprimer spuitplamuur en aluminium lak behandeld. Daarna alle lagers en keringen vervangen, een gave schakel-as, en een nieuw 2de versnelling tandwiel gemonteerd. Blok heeft inmiddels gelopen, maar wil nog niet blijven lopen zonder het choke schuifje gedeeltelijk dicht te houden. Ik zal dus even met de sproeier aan de gang moeten om dat op te lossen.

Marius
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Marius

Ziet er geweldig uit,.........als je vragen hebt over het motorische gedeelte, kun je het beste contact opnemen met het JLO museum.

Ik ben wel heel erg benieuwd naar het eindresultaat.

Fijne feestdagen.

Sparta Sport
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta Sport

Even een laatste update:

Alle te spuiten onderdelen staan in de spuitplamuur, en staan klaar om geschuurd en gespoten te worden. Ik heb alleen even wat andere dingen te doen, dus heb ik alles opgeruimd tot er weer tijd is voor het schuren en spuiten. Het cromewerk ligt bij Galviron, en zal eind maart klaar zijn. Het verzinkwerk is allemaal wel weer terug, en ziet er schitterend uit.

Over dit topic

Gestart 23 Oktober 2018 door

Laatste reactie door Sparta Sport

Meest recente posts

Revisie Sparta 2v blok gezocht
Ik ben op zoek naar iemand die 4 sachs blokjes wil reviseren. We...
24 Mei | 15:53 uur door Sven Scholten

Motorblok 2v
Ik heb een sparta sport 2v met een blok met een vierkante cylinder,...
24 Mei | 13:45 uur door musschejan

Voorstellen : Gtop
En nog een plaatje van de nieuwste aanwinst, de blauwe 3v met...
23 Mei | 23:09 uur door Gtop

Verchromen
Beste allemaal,  Al n paar jaar wil ik de Sparta Tour van mn...
23 Mei | 21:24 uur door Ouwe Luuk

Onderdelen Gezocht Sparta Matic TV 1969 40cc model
Bosch, 6v 17w linksdraaiend. Systeem met losse nok. Spie banen...
23 Mei | 21:08 uur door Gtop

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: