Hallo allemaal,
Ik ben sinds een jaar lid hier en ik heb al eens eerder wat gepost. Ik ben intussen nogal geinfecteerd door het Spartavirus, want na de Lucky heb ik ook nog een GI 2V en een Easy deluxe 2V op mijn naam staan.
En sinds vorig jaar ook een ULM. Ik kocht hem via marktplaats in een dorpje hier vlak bij. Eigenlijk zocht ik wat onderdelen voor de GI en daarom reageerde ik op een advertentie zonder foto. Bleek het bij bezichtigen een echte ULM te zijn! Hij stond al 20 jaar in een schuurtje. De man had hem ooit geruild in de buurt van Tiel tegen een kastje. En bij die eigenaar stond hij ook al 10 jaar in een hok.
Ik hoefde er niet over te denken, die 3V was verkocht natuurlijk! Ook al hadden die 30 jaren in vochtige schuren geen goed gedaan. Aardig wat roest, het blok kreeg ik er gedemonteerd in een kistje bij. Geen tassen en een ontbrekende voorspartbordbeugel en motorsteun. Ooit heeft iemand met een kwast het voorspatbord, de zadelplaat en de koplamp geschilderd.
Ik heb lang nagedacht over het opknappen. Ga ik hem restaureren of conserveren?
Ik vind dat geleefde en wat roestige eigenlijk wel mooi, je ziet het leven. Vandaar dat ik voor conserveren heb gekozen. Alles is gedemonteerd en alleen behandeld met Owatrol tegen verder roesten. En nu ben ik hem weer aan het opbouwen. Het blok is net terug van revisie (ziet er prima uit Wietse).
Bij het aansluiten van de kabelboom loop ik nu tegen het volgende aan: ik weet niet hoe de accu wordt aangesloten. Zoals jullie wellicht weten heeft een ULM een kleine 6 volt accu onder het zadel. Ik heb het schema van een 3V, maar daar staat geen accu op.
Weet iemand waaraan ik de witte en zwarte draad die vanaf de accu komen moet koppelen? De rode gaat naar de claxon, dat weet ik.
Ik zoek trouwens nog de spatbordbeugels en de driehoekige kapjes naast het scharnierpunt van de achterbrug, dus als iemand nog wat heeft liggen?
Grtz Marc