Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » 4kante cilinder

johnstoffelen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
johnstoffelen

Weet iemand of er voor de 2 en 3V sachsblokken met 4kante cilinder snellere cilinders te koop (of gemaakt) zijn.

voor de ronde cilinders is dit geen probleem, maar 4kante zie ik nooit. Ook niet op buitenlandse site's

 

Groetjes,  John Stoffelen

hansstevens
Citeer
Privébericht
Naar profiel
hansstevens

beste  John.wat wil je bereiken met een grotere cilinder,wat is je snelheid nu  en hoe hard zou je willen gaan,en wat heb je al gedaan aan het blokje,als het nog standaard is kun je het volgende doen uitlaat poort 2 mm omhoog het zuiger hemd aam de inlaat zijde 2,5 mm in korten en wel zo dat als de zuiger nog zichtbaar is dat je de zuiger nog 2,5 mm omhoog moet draaien,  dan kun je de zuiger top afschuinen 2mm van de bovenkant naar de eerste zuigerveer 2mm rondom weg draaien tot 6 mm naar het hart van de zuiger , hierdoor gaat de spoelpoort eerder open ,door het weg genomen materiaal zou je de compressie ruimte vergroten ,dit kun je opvangen door 0,7 mm van de bovenkant van de cilinder af tedraaien,natuurlijk zal de uitlaat bocht en demper naar 32 mm moeten worden gebracht.60km/uur moet dan haalbaar zijn ,let op door het hogere toerental en vermeerderde trekvermogen zul je de tandwiel verhouding moeten aanpassen.

succes

johnstoffelen
Citeer
Privébericht
Naar profiel
johnstoffelen

Hallo Hans,

Op het afdraaien van de cilinder na is alles al gedaan, maar heeft niet gebracht waar ik op hoopte. Ik heb wel een nieuwe cilinderkop liggen die afgevlakt is en nog gemonteerd moet worden.

Ik wilde graag 55 km/uur halen, dit lukt nu alleen onder gunstige omstandigheden. Met bv een beetje wind tegen zit er nog geen 50 in. De nieuwe cilinderkop ga ik binnenkort monteren en nog wat spelen met het ontstekings tijdstip.

De eerdere vraag was meer uit nieuwsgierigheid. Omdat de Sachs blokken met 4kante cilinder toch ook in Duitsland en Belgie verkocht zijn, zou je verwachten dat er snellere zouden zijn. Hetzelfde geldt voor de carburateur. Ik zie er eigenlijk geen, die zo op de cilinder en tussen het frame past, met de vlotterkamer in de juiste positie. De standaard 12 mm carburateur die ik nu nog gebruik zou best een paar mm groter mogen.

Gr. John



Over dit topic

Gestart 7 Mei 2015 door johnstoffelen

Laatste reactie door johnstoffelen


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: