Weet iemand of er voor de 2 en 3V sachsblokken met 4kante cilinder snellere cilinders te koop (of gemaakt) zijn.
voor de ronde cilinders is dit geen probleem, maar 4kante zie ik nooit. Ook niet op buitenlandse site's
Groetjes, John Stoffelen
Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » 4kante cilinder
Weet iemand of er voor de 2 en 3V sachsblokken met 4kante cilinder snellere cilinders te koop (of gemaakt) zijn.
voor de ronde cilinders is dit geen probleem, maar 4kante zie ik nooit. Ook niet op buitenlandse site's
Groetjes, John Stoffelen
beste John.wat wil je bereiken met een grotere cilinder,wat is je snelheid nu en hoe hard zou je willen gaan,en wat heb je al gedaan aan het blokje,als het nog standaard is kun je het volgende doen uitlaat poort 2 mm omhoog het zuiger hemd aam de inlaat zijde 2,5 mm in korten en wel zo dat als de zuiger nog zichtbaar is dat je de zuiger nog 2,5 mm omhoog moet draaien, dan kun je de zuiger top afschuinen 2mm van de bovenkant naar de eerste zuigerveer 2mm rondom weg draaien tot 6 mm naar het hart van de zuiger , hierdoor gaat de spoelpoort eerder open ,door het weg genomen materiaal zou je de compressie ruimte vergroten ,dit kun je opvangen door 0,7 mm van de bovenkant van de cilinder af tedraaien,natuurlijk zal de uitlaat bocht en demper naar 32 mm moeten worden gebracht.60km/uur moet dan haalbaar zijn ,let op door het hogere toerental en vermeerderde trekvermogen zul je de tandwiel verhouding moeten aanpassen.
succes
Hallo Hans,
Op het afdraaien van de cilinder na is alles al gedaan, maar heeft niet gebracht waar ik op hoopte. Ik heb wel een nieuwe cilinderkop liggen die afgevlakt is en nog gemonteerd moet worden.
Ik wilde graag 55 km/uur halen, dit lukt nu alleen onder gunstige omstandigheden. Met bv een beetje wind tegen zit er nog geen 50 in. De nieuwe cilinderkop ga ik binnenkort monteren en nog wat spelen met het ontstekings tijdstip.
De eerdere vraag was meer uit nieuwsgierigheid. Omdat de Sachs blokken met 4kante cilinder toch ook in Duitsland en Belgie verkocht zijn, zou je verwachten dat er snellere zouden zijn. Hetzelfde geldt voor de carburateur. Ik zie er eigenlijk geen, die zo op de cilinder en tussen het frame past, met de vlotterkamer in de juiste positie. De standaard 12 mm carburateur die ik nu nog gebruik zou best een paar mm groter mogen.
Gr. John
Gestart 7 Mei 2015 door johnstoffelen
Laatste reactie door johnstoffelen
Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: