Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » 4V teveel gas en niet stationair

Maarten DB
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten DB

Dag Allen,

Ik heb me al even voorgesteld in de koffiehoek.

ik heb dus een sparta 4V gekocht en deze aan de praat gekregen. nu is het probleem dat wanneer ik hem start hij als een gek gaat gassen. dit een paar seconde lang en dan valt hij rustig stil (wanneer ik geen gas geef) ook wanneer ik er mee rij en ik schakel doet hij dit, zelfs als de gashendel helemaal dicht is. ik neem aan dat dit niet normaal is.

er zit een Bing 1/12/212 carb op. de sproeier die erin zit is een 60. ik heb hier op het forum al gelezen dat er eigenlijk een 56 of 58 in zou moeten. gaat het hier aan liggen dan?

de stationair schroef heb ik zelfs helemaal naar beneden gedraaid zodat de gasschuif helemaal dicht zit. zelfs dan doet hij dit.

iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

 

grt

Maarten

gerardus
Citeer
Privébericht
Naar profiel
gerardus

aansluiting carb - cilinder trek valse lucht 

hierdoor geen goed lucht/benzine mengsel

belangrijk je pakking goed controleren

gr

schreud
Citeer
Privébericht
Naar profiel
schreud

Hoi Maarten  dit lijkt mij een lekke krukas keerring .In ieder geval gaat het om valse lucht wat Ger al zegt Gr Jaap 

Maarten DB
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten DB

Zit er een pakking tussen de cilinder en de carb? zoja, wat voor een?

De krukas keerring zijn allemaal nieuw. ik zal deze voor de zekerheid nog eens nakijken.

Dus aan jullie reacties af te lezen gaat het hier om valse lucht. ik dacht juist bij valse lucht dat de motor juist minder op kracht komt. vind het vreemd dat hij zonder aan de gashendel te zitten toch volop gaat draaien.

 

mvg

GerardMous
Citeer
Privébericht
Naar profiel
GerardMous

De krukas keerringen kunnen wel nieuw zijn maar hoe waren de astappen van de krukas, als deze gegroefd of ingelopen zijn dichten de keerringen ook niet goed meer af, het verschijnsel van hard stationair lopen bij geen gas geven en dan plotseling terug vallen in toerental is vaak/bijna altijd een lekke keerring aan de onstekingszijde.

willemfamel@hotmail.com
Citeer
Privébericht
Naar profiel
[email protected]

Hallo.

Bij deze carburateur zit er een pakkings ring in de aansluiting [ronde huls] welke strak over de cilinderaansluiting schuift[vierkante cilinder].

Groeten willem.



Over dit topic

Gestart 11 Mei 2020 door Maarten DB

Laatste reactie door Maarten DB


Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: