Ontvlamt de olie van het andere blok ook? En makkelijker of minder makkelijk? Van benzine gaat het natuurlijk makkelijker branden.
Als het nog de keeringen vanuit de fabriek zijn is het natuurlijk goed mogelijk dat ze uitgedroogd zijn.
Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Andere sproeier, komt niet meer op toeren.
Ontvlamt de olie van het andere blok ook? En makkelijker of minder makkelijk? Van benzine gaat het natuurlijk makkelijker branden.
Als het nog de keeringen vanuit de fabriek zijn is het natuurlijk goed mogelijk dat ze uitgedroogd zijn.
zelf ga ik er eigenlijk altijd van uit dat de keerringen verdroogd of hard zijn en vernieuw die dus altijd voordat ik weer met een brommer de weg op ga.
Okay natuurlijk makkelijk praten wanneer je al het gereedschap in huis hebt, maar met een eenmalige investering ben je er wel weer zeker van dat je altijd op je blokje kunt vertrouwen qua keerringen.
De olie van het blok dat slecht loop ontvlamt een beetje, maar rookt wel zwarte pluimen en er komen bubbels in.
Diezelfde olie die niet vervuilt is doet dit niet, gaat ook niet eens heel erg roken.
Hij liep altijd prima, nooit problemen mee gehad, maar wist ook niks over de hele brommer af. wat er al gebeurt was ect. zaten nog meer zaken bij de brommer. half 4v motorblok ect.
Dan ga ik sowieso eens de keerringen vervangen, is dit makkelijk te doen en waar zijn deze te krijgen?
Want ik heb geen speciaal gereedschap in huis.
Dan zou ik bijna zeggen, als je je keringen gaat vervangen, doe er dan ook nieuwe lagers in, en de keering bij de uigaande as, is die al hard?
Alleen de krukas keeringen vervangen is wel te doen, het kan van buitenaf, maar ik haal zelf liever het blokje uit elkaar, want dat vind ik makkelijker werken.
Is dit blok zonder speciaal gereedschap uiteen te halen voor de lagers en keeringen te vervangen?
Ik vervang natuurlijk ook de pakkingen, maar de lagers meteen vervangen als het blok gesplit is is natuurlijk een goed idee.
Waar zou ik dit alles kunnen krijgen? dat ik alles compleet heb
Voor de lagers heb je eigenlijk een lagertrekker nodig, en je moet ze uitshimmen.
Verder is het handig om een electrisch kookplaatje te hebben, dan kan je de lagers er zo uit kloppen. Alles is te krijgen bij oldtimerdelen.
Alleen heb ik er een meetklok voor aangeschaft, omdat de carters uitmeten met een schuifmaat niet werkt. Het komt namelijk best wel precies.
Maar ik ben er ook gewoon aan begonnen en m'n 2 puch blokjes die ik gedaan heb lopen ook nogsteeds na 5000km. Dus je moet de stap aandurven.
Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: