Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » blokje

b.doppenberg
Citeer
Privébericht
Naar profiel
b.doppenberg

hoi evert

allemaal nieuwe pakkinggen 

en stjin ik weet dat het veel lawaai maakt maar het is maar voor even

het enigste wat ik nog kan bedenken is het membraam

het blokje doet het zelfde als voor het reviseren de zelfde klachten ?

ik ga van de week maar eens wat sleutelen

jullie horen van mij 

bedankt zover voor het mee denken

groet bert

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

welke carburateur, welke naaldsproeier zit er in, welke naald en op welke naaldstand?

welke maat sproeier?

hoeveel voorontsteking?

b.doppenberg
Citeer
Privébericht
Naar profiel
b.doppenberg

hoi maarten

sproeier weet ik niet is niet meer te lezen

voor ontsteking weet ik niet wat je daar mee bedoeld

naal stand heb ik nu zo laag mogelik staan

naald sproeier moet ik na kijken 

carbeteur ga ik ook na kijken dacht 12 mm 

dat zal ik nog na kijken en door geven

ontsteking stel ik altijd af zuiger boven in zover mogenlijk en dan de puntjes iets open zo doe ik het altijd ook gedan bij andere brommers kreidler zundapp enzv

ik ga alles even op een rijtje zetten en noteren dan hoor je het wel

groet bert

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

ontsteking:

op het vliegwiel staat een streepje met een M, in het carter staat ook een streepje, punten moeten beginnen te openen wanneer het streepje met de M langs de markering in het carter gaat.

controleer eerst even of het streepje met de O die er naast staat ook daadwerkelijk het bovenste dode punt van de zuiger aanduidt. Dit om eventueel verwisselen van vliegwielen van series motorblokken uit te sluiten.

naaldstand:

is bij het merendeel van de 50/2 Sachsjes tweede inkeping van boven. Meestal carburateur 1/12/170. Naaldsproeier zul je even de codering van moeten bekijken voor me, wanneer die gewisseld is kun je op een andere stand uitkomen.

b.doppenberg
Citeer
Privébericht
Naar profiel
b.doppenberg

hoi maarten

carbeteur is inderdaad wat je zegt

naald sproeier is 17 17 wat ik daar van kan lezen geen vegroot glas en met mijn ogen en bril kan ik daar verder niets uit halen

ontseking zal ik nog na kijken maar bougie is koffie bruin dus denk ik goed ?

ik heb wel ondekt dat de enige pakking die ik niet vervangen heb volgens mij wat lekte valse lucht

dat is de pakking tussen membraam spruit stuk carbeteur daar heb ik nu vloeibare pakking tussen gedaan 

maar dan nog uit stationair stand gas geven slaat hij af

maar heb er nu wel mee gereden komt langzaam op toeren en na de 2 versnelling duurt het heel lang

ik denk dat een grotere of kleinere sproeier ?

ik kijk nog even naar de ontsteking 

je hoort nog 

groet bert

b.doppenberg
Citeer
Privébericht
Naar profiel
b.doppenberg

hoi maarten

op het vliegwiel staat van alles maar geen m 

in of op de carter staat ook niks teminste ik kan niks ontdekken

heb nog wel een andere bougie geprobeert maar helpt ook niet

groet bert



Over dit topic

Gestart 26 Maart 2015 door b.doppenberg

Laatste reactie door b.doppenberg


Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: