Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Carberateur JLO mm540 loopt over

kvm
Citeer
Privébericht
Naar profiel
kvm

ik heb een probleempje met de carberateur van mijn spartamatic, de vlotterkamer blijft maar overlopen. Ik heb al een en ander getest maar krijg het niet goed. Met als gevolg als ik het kraantje vergeet dicht te doen bij wegzetten een dag later mijn tank leeg is.

Het volgende heb ik al vastgesteld:
-vlotternaald sluit goed aan in t dekseltje (als ik m er voorzichtig indruk en op het "tuutje" blaas krijg ik er geen lucht door.
-De vlotter drijft en er zit geen vloeistof in (niet lek dus)
-Benzine loopt via de overloop naar buiten, niet langs de O-ring van de deksel
-Andere vlotter en deksel combinatie (heb nog twee carbs liggen) lossen ook niks op

Iemand een verklaring / suggestie?

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

misschien wel erg voor de hand liggend, maar heb je de vlotter met het puntje naar boven? Ik heb in mijn begintijd hetzelfde probleem gehad, tot ik er achter kwam dat de vlotter verkeerd om zat......

Als dat wel goed is, kun je het puntje van de vlotternaald insmeren met koperpoets of commandant en dan het naaldje flink draaien in het dekseltje om ze zo goed op elkaar te laten "inlopen". Daarna hele carburateur uit elkaar en alles goed schoonmaken met veel (was)benzine. Ook alle kanaaltjes goed doorblazen of doorprikken. 

Als je net met een schoongemaakte carburateur rijdt, wil de vlotter wel eens blijven "plakken". Dit kun oplossen door tegen de vlotterkamer te tikken; vlotter schiet dan meestal wel los. Dit "plakken" houdt na een poosje vanzelf op.

Het lijkt soms of de vlotter niet lekt, maar als je een koude vlotter in warm (niet heet) water dompelt, blijkt dat hij soms toch lek is. Als je zeker wilt weten dat je vlotter niet lek is, kun je kunststof vlotters gebruiken; die kunnen niet lekken. Weet trouwens niet of die ook voor jouw carburateur te koop zijn. 

succes

kvm
Citeer
Privébericht
Naar profiel
kvm

Hoi Goof,

 

ik heb de vlotter wel goed om, helaas (of gelukkig maar).

Ik heb nog een andere carberateur liggen die ik recentelijk helemaal gereinigd heb (zit op mn oude blok). Ik zal die eens proberen over te zetten en kijken of dit iets oplost.

Dat plakken van de vlotter heb ik ook wel eens iets van gehoord, maar tikken tgen de vlotterkamer was helaas niet de oplossing.

Warm water zal ik als laatste ook nog even proberen om lekke vlotter volledig uit te sluiten.

 

Wordt vervolgd...

Rien48
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rien48

Is de benzine kraan toch niet lek in de gesloten stand ,want ik heb dit ook gehad doordat de benzine kraan lek was kwam er teveel druk op de vlotter met als gevolg dat de benzine uit carburateur liep.

Gr. Rien.

kvm
Citeer
Privébericht
Naar profiel
kvm

De benzinekraan is wel goed (was hij niet) maar zit een nieuwe kraan op. Dit is maar goed ook met een lekkende vlotterkamer anders loopt mn tank elke keer leeg :-)

gerardus
Citeer
Privébericht
Naar profiel
gerardus

hallo allemaal, ik denk dat het vlotterhuis te hoog op de naald zit

je kunt het vlotter huisje iets naar beneden schuiven waardoor de opwaardse druk hoger word waardoor de naald goed afsluit.

en controleer of lengte van deze naald juist is.



Over dit topic

Gestart 3 Mei 2016 door kvm

Laatste reactie door kvm


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: