Gaat het hier om een orgineel blok met membraam gestuurde cilinder (kleine cilinder, 2 boutjes houden het membraam vast na de carb, volgens mij zie ik die wel)? dan kan die 12mm wel kloppen (Volgens mij hoort er origineel zelfs 8,5mm op). Is het een grote cilinder met een vierkante ingang dan kan er ook een 17mm op. Daarvan wordt nog een imitatie gemaakt. Als het blok niet lekker trekt kunnen er ook andere dingen aan de hand zijn.
Kijk ook eens naar:
-Uitlaat verstopt (meest waarschijnlijk), kijk ook even de uitlaat poort na, kan nooit kwaad om goed te ontkolen.
-Sproeier verstopt of verkeerde sproeier (te zien aan de bougiekleur)
-Trekt ie niet lekker op? Kijk even naar de naaldstand
-Afstelling onsteking (voorontsteking, puntafstand) en laat bij voorkeur alles even doormeten.
- Krukas keerringen verrot, dan zal er wat olie bij de ontsteking naar buiten komen of gaat het blok overmatig roken
- Zuiger overmatig speling, even de compressie meten (Bij mij ong. 8 Bar met volgas)
Als je een kleine cilinder er op hebt zitten en je echt meer power wil, kijk dan naar een grote cilinder + carb. Imitatie is ongeveer 110€ samen en loopt bij mij 65 (veel harder wil ik ook niet)
Succes! Tim