Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Cilinder installeren over zuigerveren

henkp
Citeer
Privébericht
Naar profiel
henkp

Dat klopt dus niet,3 mogelijke oorzaken die eenvoudig te verhelpen zijn:

1:cilinder lekt aan de voetpakking

2:cilinderkop zit los

3:decompresseur lekt

Probeer of je de bouten/moeren nog kruislings kan natrekken.Kijk of er lekkage is geweest bij de cilinder en kop.

Zo niet,dan heb je echt een probleem,zeker als de compressie eerst goed was.

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Decompreseur heb ik een tijdje terug al dichtgemaakt. En de cilinder kop heb ik vandaag nagekeken. Wat zou kunnen is dat hij lekt rond de voetpakking. Maar ik heb de nieuwe zuiger veren er nog niet lang in en ik heb vandaag bij de garage even een compressie test gedaan. Daar kwam 5 bar uit. Maar ze zeiden dat ik het maar even moest afwachten omdat de zuigerveren volgens hen nog niet goed ingereden waren. Zou dit kunnen en dat het over een tijdje beter wordt? Want ik las op het forum dat zo'n sachs motortje wel 8 bar zou moeten kunnen halen.

henkp
Citeer
Privébericht
Naar profiel
henkp

Met de hand kunnen aantrappen duidt op een veel te lage compressie.Geen idee hoeveel bar de compressie moet zijn.Na inrijden van de zuigerveren is de compressie hoger?Voor het eerst dat ik dit hoor.

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Ik zelf ook maar ze waren er erg stellig in bij de garage dus misschien hebben ze gelijk. Ik heb zelf vandaag de cilinderkop gevlakt met Vim op een spiegel maar ik heb de cilinder zelf niet gevlakt zou dit kunnen helpen? En hoe kun je dat vlakken het beste doen. Heb vandaag op de spiegel het Vim poeder gestrooid een daar de kop in over heen bewogen. Of moet je een soort pasta maken met dit poeder? En mocht dat het niet zijn weet je misschien waar ik voetpakkingen voor sachs kan krijgen?

henkp
Citeer
Privébericht
Naar profiel
henkp

Verliest ie compressie door slechte afdichting dan moet je ergens olie/roetsporen zien in de omgeving van de cilinder.Heb je bij montage van de cilinder de voetpakking wel vervangen,en daarvoor alle pakkingresten verwijdert?

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Ik heb geen olie sporen bij de aansluitingen. Maar ik ben wel wat makkelijk geweest en heb geen nieuwe voetpakking gebruikt. Ik dacht van het zal wel wat meevallen. Maar deze moet ik neem ik aan toch maar even vervangen dan zeker? Maar het vlakken van de aansluiting van de kop op de cilinder hoe kan ik dat het beste doen? En moet dat ook bij de cilinder of alleen de kop? Ik heb zelf al wat geprobeert met Vim maar ik weet niet of ik het goed aangepakt heb.



Over dit topic

Gestart 21 Oktober 2015 door Rimmert

Laatste reactie door henkp


Meest recente posts

startproblemen Spartamatic
Probeer eens verse benzine.
26 September | 23:36 uur door GerardMous

Mijn sparta heeft geen zin meer
Hoi @tje Heb je ook al naar het luchtfilter gekeken haal het...
26 September | 22:58 uur door schreud

Sparta boek en Sparta shirt
Spullen zijn verkocht.
23 September | 21:05 uur door 45069

Handvat GF50 sport
bedankt voor jullie reacties zal eens gaan kijken!
16 September | 17:42 uur door Maarten GF50

Schakelveer
Ha Gerrit, Tja,als foto's eenvoudig te plaatsen waren had ik wel...
15 September | 18:54 uur door henkp

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: