Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Cilinder installeren over zuigerveren

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Indien de voetpakking zou lekken zou dat weinig doen met de compressie, die heeft namelijk te maken met de lucht boven de zuiger als hij de uitlaatpoort voorbij is.

Als de brommer loopt kan je met deodorant of remmenreiniger rond de voetpakking spuiten om te controleren of deze lekt. Reageert de motor erop( toerental zakt/stijgt) dan lekt het.

 

Hoe krijg je hem met de hand door de compressie? Ik krijg dat ook voor elkaar, maar red het niet om een rondje te draaien omdat ik dan de brommer omver trek als ik weer omhoog moet.

 

Vlakken doe ik op een glasplaat waar ik schuurpapier op vast tape (langs de randen van het papier) en dan met de kop/cilinder 8-tjes draaien totdat alles egaal van kleur is.

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Ik heb vandaag de cilinder gevlakt zoals je zei met het schuurpapier en de spiegel. Laatst dus nieuwe zuigerveren gekocht en alles goed kruiselings vast gezet. Maar koud of warm ik kan hem met niet veel moeite met de hand ronddraaien. En als ik hem ronddraai krijg ik hem ook wel weer omhoog zonder dat de brommer omver valt. Ik geloof wel dat de zuigerveren goed zijn nu want als ik hem eerst starte dan kwam er veel blauwe rook. En nu amper nu is het bijna wit als je hem start. (tenminste dit leek mij een goed teken) Ook als hij koud is wil hij niet aanblijven. Hij blubbert meteen uit als je even niet de toeren omhoog houd. En de stationair schroef heb ik al vrij hoog staan dus die hoeft volgens mij niet hoger.

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Je hebt nieuwe zuiger veren gekocht maar zijn dit ook de juiste? Geen standaard veren gekocht terwijl je (misschien) een overmaat zuiger hebt.

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Ja ik ben met de cilinder naar de zaak geweest. als ik ze in de cilinder zet komen de einden net niet tegen elkaar. Dus toen heb ik ze om de zuiger gezet en de cilinder er weer op gedaan.

Rimmert
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rimmert

Ik heb alle pakkingen vervangen. De carburateur pakking en de cilindervoet pakking. Maar als ik met remreiniger erbij sproei bij de carburateur aansluiting of de voetpakking dan stop de motor. Het gebeurt niet direct maar als ik even doorga stop de motor resoluut.

Weet iemand hie ik dit kan oplossen? 

henkp
Citeer
Privébericht
Naar profiel
henkp

Heb je de moeren van de cilinder,kop en carburateurflens gelijkmatig aangetrokken?

Kop en cilinder ook nog kruislings aangetrokken?

Is de flens van de carburateur recht en vlak?Door foutief aantrekken zijn deze wel eens kromgetrokken,hierdoor zuigt ie valse lucht.

Ben het met de smurf eens dat het voor de compressie weinig uitmaakt of de cilinder goed zit,maar met hem oneens dat je hem met de hand door de compressie moet krijgen,of hij is gevaarlijk sterk in zijn handen/armen.Wink

Haal de cilinder er eens af als de motor gelopen heeft.Is de zuiger nat onder de zuigerveren?

Je spreekt over grijze rook.Zijn de krukaskeerringen vervangen?Als deze aan de koppelingzijde lekt,dan trekt ie carterolie in de cilinder en houdt ie ermee op.



Over dit topic

Gestart 21 Oktober 2015 door Rimmert

Laatste reactie door henkp


Meest recente posts

startproblemen Spartamatic
Probeer eens verse benzine.
26 September | 23:36 uur door GerardMous

Mijn sparta heeft geen zin meer
Hoi @tje Heb je ook al naar het luchtfilter gekeken haal het...
26 September | 22:58 uur door schreud

Sparta boek en Sparta shirt
Spullen zijn verkocht.
23 September | 21:05 uur door 45069

Handvat GF50 sport
bedankt voor jullie reacties zal eens gaan kijken!
16 September | 17:42 uur door Maarten GF50

Schakelveer
Ha Gerrit, Tja,als foto's eenvoudig te plaatsen waren had ik wel...
15 September | 18:54 uur door henkp

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: