Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Cylinder en zuiger Sachs 50/3 C-NL gezocht

HenkieA
Citeer
Privébericht
Naar profiel
HenkieA

Hallo,

Mijn Sparta Sport 3V is tijdens een lekker weekendje weg naar Texel, helaas vastgelopen. Maar zondag 8 juli staat de Brommer TT in Assen op de agenda, dus dat ouwe ding moet weer snel klaar.

Ik ben niet echt een hele handige sleutelaar, maar heb de cylinder en zuiger inmiddels gedemonteerd. Een borgringetje van de zuigerpen is zo te zien losgeraakt, waardoor ie is vastgelopen. Zuiger en Cylinder zijn volgens mij terminaal beschadigd.

Dus.........wie heeft voor mij een zuiger en cylinder in de aanbieding of weet waar die dingen nog te krijgen zijn ? En verder zijn alle tips over montage etc ook van harte welkom !

Alvast bedankt !

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Hallo Henk, wellicht is je cilinder te redden door m uit te laten boren/honen en dan n overmaat zuiger erin?

Ik weet wel n adresje; stuur me dan n whatsappje. Mijn 06 nr is 0645054503 groet Ronald

KVH
Citeer
Privébericht
Naar profiel
KVH

em waar is het borgringetje?

HenkieA
Citeer
Privébericht
Naar profiel
HenkieA

Het borgringetje is helemaal in de zuigerwand geperst en heeft ook diepe krassen in de cylinder gemaakt. Beetje lastig hier foto's te plaatsen, anders liet ik het even zien.

Over dit topic

Gestart 20 Juni 2018 door HenkieA

Laatste reactie door HenkieA

Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: