beste sparta vrienden,
Na eenaantal moeilijke weken door ziekte van mijn vader ben ik me nu weer volledig op de brommerhobby aan het storten. momenteel ben ik mijn sparta sport 3v (met 4v blokje) een grote beurt aan het geven. rijden is er met die koude niet echt meer bij, en ik wil de brommer voor de lente in orde hebben. er zit een sachs 4 bak onder, met een snelle cilinder, 17mm, en de ulm uitlaat die ik via geert heb weten te bemachtigen. blokje is gereviceerd. er zijn een aantal dingen nog niet optimaal. ik merk bovendien dat de brommer meer vermogen zou moeten hebben. zeker van de derde naar de vierde versnelling gaat lastig. de brommer trekt in de vierde versnelling met tegenwind niet door, waardoor ik terug moet naar versnelling drie, deze helemaal tot in de bovenste toeren moet jakkeren, om vervolgens snel naar de vierde versnelling te schakelen. niet ideel dus. goed, wat is er loos:
1. schakelproblemen. allereerst verlies ik regelmatig de vierde versnelling. op een of andere manier krijg ik de schakelbak niet netjes ingesteld. bovendien heb ik vaak moeite met het vinden van de vrij. kan iemand mij tips geven om het schakelsysteem netjes af te stellen>
2. ontsteking afstellen.als ik dan toch de schakelkap eraf heb wil ik ook de ontsteking optimaal zetten, ik heb een mircometer en een voelmaatje. weet iemand de ideale voorontsteking en contactpunt afstand voor een ulm setje? ik heb inmiddels een nieuw contactpuntje.
3. voorbocht lengte. dan, ik ben erg benieuwd op welke lengte jullie de voorbocht hebben. wat is de ideale lengte voor een ulm uitlaat?
4. de brommer lekt olie bij de keerring van de aandrijfas. opzich geen ramp, het is steeds maar een drupje of wat. maar het hoort natuurlijk niet. weet iemand een oplossing of zal het blok echt weer even uit elkaar moeten?
5. afstelling acaburateur. ik gebruik momenteel een verstelbare sproeier maar vindt deze teveel afwijking hebben. welke spoeiermaat gebruiken jullie?
6. de koppeling slipt aardig, bovendien hoef ik mijn koppelingshengel maar íets in te drukken en de brommer ontkoppelt al. is dit een wkestie van het koppelingschroefje uitdraaien?
BIj voorbaat dank!