Ha Goudse en andere,
Je hebt gelijk, daar doen ze niet moeilijk over! Echter heb ik nog heel even gewacht met de bestelling omdat ik eerst wou weten hoe alles precies werkte. Ik heb de olie-indicatie klep net verwijderd en gekeken hoe het nu werkt als ik aan die hendel trek. Erg boeiend en als ik in de handleiding kijk begin ik steeds meer te snappen hoe zo'n automaatje nu precies werkt. Ik heb de schroef losgedraaid en met wat moeite de kabel losgekregen (deze zat achter het ijzeren plaatje waar de schroef in zit). Echter heb ik geen idee hoe lang die schroef is en wat er achter het plaatje zit (een moer of een ijzer plaatje met schroefdraad erin). Want het zicht is minimaal en met mijn vingers kom ik er ook niet goed achter wat er nu precies zit. Ik denk dat het hier om een plaatje gaat gezien de dikte van de kabel, jammer want ik dacht dan kan ik de nieuwe kabel net zo goed achter de schroef doen want daar heb ik meer zicht en werkruimte.
Ik hoop dat als ik een nieuwe kabel (1mm??) bestel en daar een lusje in buig ik hem wel met heel veel moeite erachter krijg om hem vast te zetten. Of heeft iemand een tip?
Mijn makkelijkste manier lijkt me de rechter carter eraf halen, of gaat dit niet zomaar (heb een flinke gereedschapskist, alleen misschien niet de juiste sachsbenodigheden)?
Het blokje openmaken vind ik een enge klus want begin pas net in die hoek dingen te leren van mijn brommertje dus een handige tip is altijd mooi meegenomen.
hieronder nog een foto van wat ik precies tegen kwam vandaag: