Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Doorslippen koppeling bij aantrappen G50 blok van mijn Gi 50 sport b. j. 1965

Rien48
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rien48

Hallo Spartanen,

Ik heb een probleem met het aantrappen van m'n brommerke , want de trapper schiet iedere keer door en vooral wanneer de motor warm is. Het is een G50 J L O 2 versn. blokje. Kan dit met de koppeling te maken hebben ( versleten koppelingsplaten ) of drukveren? 

Rien.

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

Hoi,

stel de hevel van de koppeling eerst eens opnieuw af. Er zit een stelschroefje in.

Hoe en wat qua het afstellen kun je vinden in de handleiding die in de "documenten" staat. Grote kans dat je of de kabel net te strak hebt of dat hij zo staat afgesteld dat er net wat ruimte blijft.

je hebt nodig het artikel:

"algemene bijzonderheden G50 - G50N" uit het bestand "technische map sparta" te vinden in de categorie "divers".

Rien48
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rien48

Hoi Maarten,

Heb alles volgens de instructiegegevens afgesteld en gaat al beter , maar waar ik ook mee zit is dat het achterwiel in de vrijstand mee blijft draaien wat hij altijd al heeft gedaan , zowel met koude als warme motor .

Bij mijn andere brommerkes is dat niet , die blijven stil staan.

Goof
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Goof

Beste Rien,

ik weet het niet 100% zeker, maar ik meen me van Clemens Jansen te herinneren dat de koppelingsplaten versleten zijn als het hele pakketje op elkaar dunner is als 9,5 mm. Je zou de plaatjes eens kunnen opmeten.

Goof

Rien48
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rien48

Hoi Goof,

Is dat pakketje met de stalen plaatjes of zonder

Rien.

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

Qua platen versleten, dat is wanneer de groeven niet meer waarneembaar/aanwezig zijn. De andere speling stel je er uit middels de stift. Maak anders de platen eens goed schoon en schuur d e stalen lamellen licht op met een fijne korrel schuurpapier.

Maar qua het meelopen van het wiel, staat de bak echt goed centraal vrij of wordt misschien per ongeluk door een licht versleten hendel de selector van de bak tegen het tandwiel van d evernselling aan getrokken. Dit is te testen door bij draaiende motor de versnellingshendel in de vrije stand iets naar voren en achter te duwen. Motorgeluid verandert dan lichtjes.

Ik heb dit overigens ook meegemaakt met versnellingsbakken waarbij het tandwiel te veel speling had ten opzichte van de aandrijfas of blokken die door lange stilstand last hadden van aangekoekt vet. Is het blok al eens uit elkaar geweest?



Over dit topic

Gestart 26 April 2016 door Rien48

Laatste reactie door Maarten


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Even de onderpoot losdraaien en dan een beetje zo dik mogelijke...
10 September | 21:53 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: