Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » G49 valt uit.

Sparta Sport
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta Sport

Groet Wim

Geachte mede Spartanen,

Ik heb wat problemen met mijn GI50 van 1966.

Hij start en rijd geweldig, maar ik heb nu al 2 dagen achter elkaar dat de motor het laat afweten.

Ik rijd op E5 gemengd met 1:100 tribunol.

Als ik 5 a 7 km gereden heb lijkt het of de bougie een pareltje heeft, maar dat kan natuurlijk niet met loodvrije benzine.

Daar heb ik tot eergisteren geen last van gehad.

Ik denk zelf dat de condensator niet lekker is, maar kan iemand dat bevestigen, of heeft iemand een ander idee.

Ik heb de bougie er uit gedraaid, en die was meer zwart als bruin, dus ik denk dat ik ook een kleinere sproeier moet proberen.

Ik kon weer wel rijden nadat ik de bougie gecontroleerd had, en de sproeier door geblazen, maar op het oog was daar niets mis mee.

Met vriendelijke groet,

Wim de Smit

 

@tje
Citeer
Privébericht
Naar profiel
@tje

Hoi wim.

Het zou de condensator kunnen zijn als deze slechter word dan moet je vonken zien tussen de contactpunten.

Hij rijd goed maar na 5 a 7 km gaat hij slechter lopen begrijp ik als je de bougie en sproeier heb gecontroleerd rijd hij weer goed !

Blijft hij het dan goed doen of begint hij na 5 a 7 km weer problemen te geven?

Als dat zo is kan het ook aan de bobine liggen.

Sparta Sport
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta Sport

Ok bedankt ik zal morgen de kap en de ventilator er eens afhalen en de krukdraaien voor kontrole op vonken van de punten. Bedankt voor de reactie. 

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Ook met E5 benzine kun je n parel op je bougie krijgen, maar dat strookt niet met een zwarte bougie. Een parel krijg je oa bij n te hete verbranding wat kan komen door te schraal smeren een te kleine sproeier of een verlopen ontsteking. Gezien de zwarte kleur van je bougie is dat onwaarschijnlijk. Probeer eerst ns n nieuwe bougie voordat je verder sleutelt Wim.

Groet Ronald

Sparta Sport
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Sparta Sport

Bedankt voor uw reactie, dat is wel de gemakkelijkste mannier van testen. 

Ik neem volgende keer een nieuwe Bougie mee, die ik er in draad als het probleem terug komt. Dan is het gelijk helder. 

Groet Wim 

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Geen koude bougie muurvast in n hete motor draaien heb ik weleens gehoord; dan kan t schroefdraad beschadigen. Even los erin draaien, bougie op temp laten komen en dan vastdraaien. Ik weet niet meer van wie ik t ooit gehoord heb of waar ik t gelezen heb...kwaad kan t iig niet om t zo te doen



Over dit topic

Gestart 3 Augustus 2022 door Sparta Sport

Laatste reactie door Sparta Sport


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: