Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Gering koppel G 492 blok

ptrbr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
ptrbr

Mijn Sport van 1966 met JLO blok komt maar langzaam op snelheid, max 40-42km/h. Bij geringe tegenwind of enigszins oplopende weg (helling) zakt ie terug naar 25-35, afhankelijk van windkracht en/of hellingshoek.

Zijn deze blokjes standaard "geknepen" of moet ik het probleem elders zoeken. Ik kan me niet voorstellen dat deze brommers in 60's zo weinig "pit" hadden. Verbranding is goed te beoordelen aan de kleur van de bougie is OK. Verwijderbare demper al schoongemaakt.

Heeft iemand een tip?

goudse
Citeer
Privébericht
Naar profiel
goudse

is de uitlaatpoort in de cilinder ook schoon?

is de bocht van de uitlaat schoon?

staat de ontsteking goed?

Evert GH 64
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Evert GH 64

Doet het blok dit al langer, of gebeurt dit in een keer, het kan ook zijn dat jou lucht in laat vuil is

Groet Evert

ptrbr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
ptrbr

Ik heb deze brommer nog niet zo lang in m'n bezit. Heeft, denk ik, lang stil gestaan maar motortj liep wel bij aanschaf. Ik heb de carburateur goed schoongemaakt (de sproeiers zaten behoorlijk verstopt), de benzinekraan (ook vervuild) vervangen en loopt nu verder als een zonnetje. Enige probleem is eigenlijk de trekkracht. Aangezien ik met een groepje over een maand een tourtje buitenland gepland heb (ca 150km/dag, ook over heuvels) gaat dat met het huidige koppel/vermogen niet lukken. Ik las ergens dat deze brommers middels een ring in de uitlaat "geknepen" werden. I siemand dat bekend?

Peter

Evert GH 64
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Evert GH 64

Hoi Peter

Misschien ergens een lekke pakking? Maar anders moet je even contact op nemen met Clemens Jansen van het JLO Museum. Die weet alles van JLO

Groet Evert

ptrbr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
ptrbr

Dank voor de tips Goudse en Evert.

Vandaag uitlaatpoort uitgekrabt en bocht even "uitgerookt"; beide waren niet vervuild.

Volgende actie is ontsteking. Ik zal ook Clemens nog even contacten.

gr,

Peter

Over dit topic

Gestart 27 Juli 2013 door ptrbr

Laatste reactie door Maarten

Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: