heb je al naar de timing van de ontsteking gekeken?
Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Gering koppel G 492 blok
heb je al naar de timing van de ontsteking gekeken?
Hallo,
Hier wil ik even op inspringen, ik heb hetzelfde probleem. Als het mooi weer is, dus bijna windstil, rijdt het beestje (Sparta Sport 1966 JLO G49/2 blok) als een zonnetje. Echter met wat tegenwind is het gebeurt met de pret en moet je bewijze van spreken meehelpen duwen.
Ik heb zelf de ontsteking afgesteld, ware het niet dat de grondplaat niet verder is te verdraaien, en ik bij een voorontsteking van 2.0 mm voor het bovenste dode punt niet meer kan stellen. Dit is nogal vroeg, en ik kan niet meer stellen naar de voorgeschreven 1,5- 2,0 mm voor het BDP. Ik heb de contactpuntjes al vervangen, en afgesteld op de voorgeschreven 0.4mm opening, en nog gaat het timen niet.
Iemand hier ervaring mee? Wat wel helpt is de uitlaatbocht een stuk inkorten, een gestrekte lengte van 45cm is aan te bevelen.
Het blokje is van zichzelf ontzettend tam, de cilinder is gemaakt voor 40 km/u, staat er ook op gegoten. (links of rechts aan de onderkant van de cilinder)
Met vriendelijke groet:
Vincent de Vries
GD50, Sport '66, sport 3v
Hallo , ik wil hier even op reageren .
De G of V 49 motor van JLO is een motor die gemaakt is voor 40km , dit was de wet in 1966 , toen is deze motor gemaakt , zo simpel is het .
Er staat op de cylinder 40km , dus hij gaat ook niet sneller .
Nu wil men dit blokje wat meer snelheid geven , dit kan , wij hebben dit meer gedaan .
Eerst de in en uitlaat poorten wat groter maken , maar dit moet wel met tact gebeuren , anders heb je geen trek kracht meer .
Ook een iets dikkere achter demper en 2 tandjes meer op het voor tandwiel , kan allemaal .
Dan ook de sproeier aan passen !
Er is wel een oppassertje , de 1 versnelling is zwak , bij meer toeren slaat hij er door .
De beste oplossing is een HL cylinder met een 15mm bing , en 70mm uitlaat en de versnellings bak aanpassen met een 28mm schakel stift .
Dit is een ingrijpende klus , maar het kan allemaal , wij hebben klanten die er vlot 60km mee rijden .
Groet JLO museum .
Ik heb zelf de ontsteking afgesteld, ware het niet dat de grondplaat niet verder is te verdraaien, en ik bij een voorontsteking van 2.0 mm voor het bovenste dode punt niet meer kan stellen. Dit is nogal vroeg, en ik kan niet meer stellen naar de voorgeschreven 1,5- 2,0 mm voor het BDP. Ik heb de contactpuntjes al vervangen, en afgesteld op de voorgeschreven 0.4mm opening, en nog gaat het timen niet.
Je kunt de puntjes ook iets minder open laten gaan, tot 0,3 volgens voorschrift, dan gaan ze ook later open.
Hallo
Het beste onstekings tijd punt is 1,8 VBDP , bij deze G49 , als je er niet komt zijn de punten niet de juiste , kijk of je een nieuw model hamertje , kan vinden , misschien is het fieber nokje iets hoger .
gr JLO MUSEUM .
Hallo,
Dank voor de informatie.
Ik had al gedacht om de grondplaat machinaal te bewerken en de stelsleuven iets verder door te frezen op mn 360 graden machineklem. Hiermee kan ik daarna met de gewone contactpuntjes verder afstellen.
Maar ik probeer eerst een ander setje contactpuntjes, weet iemand toevallig waar nog echte "BOSCH" contactpuntjes te koop zijn? en ontstekings spoelen van " BOSCH" en niet de immitatie spullen?
Met vriendelijke groet:
Vincent
Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: