Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Gezocht: Keerring/pakking laten vervangen door een kenner omgeving Eindhoven

mvanhooff
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mvanhooff

Update:

Aankomende woensdag naar Dordrecht voor een revisie. Als hij het weer moet doen, moet het goed gebeuren! Bedankt voor de tips!

Groeten

mvanhooff
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mvanhooff

Beste allen,

Woensdag langs geweest, toch veel uren lopen klussen met Hans. Wist niet dat er zoveel troep in een blok kon zitten! Alles schoongemaakt en pakkingen en keerringen vervangen. Ontsteking was ook aan vervanging toe en zuigerveren konden nog wel een tijdje vooruit alleen die heb ik ook maar meteen laten vervangen. Verder alles geoptimaliseerd, na een lange dag klussen heb ik het blokje mee naar huis genomen en thuis aangesloten. Hij rookte ontzettend en durfde niet verder, 2 dagen later weer langs geweest en kwam eigenlijk snel naar voren dat ik er niet over had nagedacht dat ik de cilinder had schoongemaakt met olie dus die was nog erg vet. 

Blokje gister op de testbank gezet bij Hans, en hem uit laten roken en hij liep als een zonnetje na wat kleine afstellingen. Gelijk door naar de garage gereden en hem weer erop gezet en liep in na een keer trappen wat eerst toch wel enkele meters vroeg om aan te gaan.

Bedankt Hans, nu durf ik in ieder geval door te gaan met de volgende projectjes:

-Benzinekraan vervangen (eerst uitzoeken of het langs het schroefdraad komt, want dan moet ik iets verzinnen om het lekvrij te krijgen (rubbertje, blik, tips?))
-Uitlaat inkorten
-Stuurslotje
-Hier en daar wat opnieuw spuiten
-Embleem Sparta vastzetten op beenbeschermers (wie heeft een tip welke lijm hiervoor het beste werkt?)

Groeten, Martijn

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

kort je uitlaat niet te ver in, een automaat heeft voor het wegtrekken nog iets lengte nodig voor een goede tegendruk. Lengte bij een saxonette minimaal op 45cm houden! 

Je wint meer door de originele demper te vervangen door een modernere zonder pijp binnenin.

Originele demper heeft nog een eind pijp binnen in als beperking.

mvanhooff
Citeer
Privébericht
Naar profiel
mvanhooff

Ha Maarten,

Bedankt. Hans raadde me aan om te beginnen met 10 cm in te korten en kijken wat je er mee wint. Bij de koop zei de verkoper dat de deze vernieuwd is dus ik denk dat deze al modern in. Zal er nog even onder duiken om te kijken wat voor een het is.

 

groet

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

gewoon even met een lange schroevendraaier o.i.d. voelen, kun je hem schuin meesteken met de mate waarin de demper wijder wordt dan is de "drosselpijp"  niet aanwezig.

 

qua opmeten bocht, ik meet altijd 1x buitenlangs, 1x binnenlangs en zet mijn zaag midden tussen de twee streepjes.

eens even kijken voor de andere vraagjes.

stuurslotje; vind ik zelf onzin, maar is een ander onderwerp aan gewijd op het forum

embleem vastzetten, pootjes omvouwen, maar zijn deze niet meer aanwezig dan secondelijm.

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

benzinekraan, rubbertje doet de afdichting, die klem je tegen de aansluiting dus bij een nieuwe kraan en dus nieuw rubber zal hij lekvrij zijn.



Over dit topic

Gestart 14 Maart 2015 door mvanhooff

Laatste reactie door Maarten


Meest recente posts

Snelheid Sparta Sport 1964 met JLO49/2
Als de brommer verder nog in originele staat is heb je n grote kans...
13 Oktober | 19:52 uur door Ouwe Luuk

Hallo allemaal!
Top Freek!! Er staan nu n paar projecten voor de 3 V maar ik ga...
13 Oktober | 16:52 uur door Ouwe Luuk

koekoeksbel monteren Sparta GD50 tour.
Hoi Lutges,  ik heb van Pjotr en Ouwe Luuk een tip gehad dat...
13 Oktober | 08:59 uur door Rien48

Koppeling JLO MM 540
Goedemiddag,  Heeft iemand toevallig een volledige koppeling...
12 Oktober | 16:28 uur door Kevintjuh20

Stukje sparta koerier
Nou @tje, je hebt een plezierige manier van schrijven hoor. Leest...
10 Oktober | 17:14 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: