Hoi Bjorn,
De kabels lijken wel goed te zitten, dat de buitenkabel het bedienen doet en de binnenkabel stil blijft staan is normaal.
Maar als je de bout in het schakelmechaniek los gehad hebt is waarschijnlijk het blok in de 3e versnelling gesprongen terwijl de handel nog op de 1e of 2e versnelling stond. Om dit op te lossen moet je de de bout weer wat losser draaien zodat het bovenste plaatje van het schakelmechaniek kan draaien. Dan haal je het ovale deksel van je carterkap af, draai je aan het achterwiel zodat je de versnellingsbak kan bedienen en trek je aan het schakelmechaniek om de bak weer in de 2 te zetten. Op het pennetje bovenop de carterkap zie je een streepje staan, op de bovenste plaat van het mechaniek staat eveneens een streepje. Draai dat plaatje zo dat de streepjes overeen komen en draai dan de bout weer goed vast. Uiteraard niet vergeten om op dat moment ook het handvat in de 2 te zetten.
Daarnaast valt me op dat je koppelingshevel ver naar voren staat. Toen de foto gemaakt werd, hield je toen de koppelingshandel ingeknepen? Zo niet, dan moet je de koppelings wat losser zetten. Nu kan of de koppeling niet ver genoeg ontkoppeld worden of je rijdt met slippende koppeling. Je moet de koppelingskabel zo los zetten dat wanneer je de handel aanraakt er een spleet van 2mm tussen handel en bevestiging aan het stuur ontstaat op het moment dat de kabel aangrijpt. Als je van bovenop het blok kijkt lijkt de hevel nu op 5 over 12 te staan, dit moet 5 voor 12 worden. Om dit te stellen moet aan de rechterkant van het blok het kleine ovale dekseltje worden losgedraait, Daarachter zit de koppeling. Voor het verstellen van de hevel draai je de 6kant moer op de koppeling een beetje los. Daarna kan je met een platte schroevendraaier het schroefje midden in de koppeling wat verdraaien. Als het goed is zie je dan de hevel verdraaien. Als die op 5 voor 12 staat, moertje weer vastdraaien en klaar.
Groet,
Geert