Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Hogedrukpet JLO G50 blok

Rien48
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rien48

Hallo Spartavrienden,

Heeft er iemand ervaring met een hogedrukpet op een cilinder van een JLO  G50 blok ?

Op veschillende forems geeft men aan dat de lagers van het bigend en smallend er flink onder te lijden hebben !! en sneller aan slijtage onderhevig zijn . Kan iemand mij vertellen of dat ook zo is ?

Ik heb zo'n pet en wil hem gebruiken bij het reviseren van een JLO blok .

Gr. Rien.

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Goeiemorgen Rien!

K denk dat dat wel meevalt hoor, bij elke manier van opvoeren krijgt t blokje t wat zwaarder en het krachrsverschil met n gewone kop is niet zo groot dat ie ineens 100 km/uur gaat nu

piet vetnippel
Citeer
Privébericht
Naar profiel
piet vetnippel

Hoi Rien

Geeft weldegelijk verschil. Het jloblok is een heel tam motortje die je gerust wat kan oppeppen. Meer compressie hoort daarbij. Het redement gaat omhoog, waardoor die iets zuiniger loopt en iets meer power heeft. Maak je geen zorgen om krukaslagers en bigend. Die blijven echt wel heel. Moderne scooters 2 of 4takt hebben allemaal een compressieverhouding van 9 of zelfs 10. Monteren maar die cilinderkop.

Gr. Peter

Rien48
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Rien48

Hoi Peter ,

Bedankt voor jou mening hierover en ik ga hem erop monteren , maar ga er wel eerst voorzichtig mee om , omdat de zuiger nieuw is en de cilinder opnieuw gehoond is en ingereden moet worden !!

Gr. Rien .



Over dit topic

Gestart 22 Januari 2018 door Rien48

Laatste reactie door Rien48


Meest recente posts

Hulp gezocht bij een achterwiel GI 50 Sport
20 September | 16:43 uur door Mark Voskamp

Voorstellings rondje
Hallo allemaal ik heb een oude Sparta brommer gekocht, zonder...
19 September | 21:36 uur door S Postma

Hulp gezocht met een sparta happy (Sachs 504/1
Hallo allemaal,Ik heb reeds een Sparta Happy gekocht om op en neer...
19 September | 19:13 uur door M K Young

Motorbeugels nu op mp
Weet niet meer wie er laatst beugels zocht voor de motorophanging,...
16 September | 22:18 uur door Ouwe Luuk

gegevens coda
Het brommer VIN nr. 314380 Boek 16, pagina 154: Datum:...
16 September | 19:18 uur door Geert

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: