Is het nou mogelijk om bij een 50/MB (3v) 1962) de keeringen van de buitenkant te vervangen? of heeft dit blok ook een opstaanderand waardoor ik toch het blok moet splitsen?
Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Keeringen
Is het nou mogelijk om bij een 50/MB (3v) 1962) de keeringen van de buitenkant te vervangen? of heeft dit blok ook een opstaanderand waardoor ik toch het blok moet splitsen?
de kans op een opstaande rand is zeer groot, sowieso raad ik splitsen aan dan kun je meteen de tandwielen van de versnellingsbak wat beter uitvullen, die heeft fabrieksaf vaak 0.20 a 0.30mm ruimte waar met 0.05-0.10 alles wat neter schakelt en stiller loopt.
daar was ik al bang voor,helaas.
Want ik zag al dat de vorige eigenaar van het blok de schroeven van de grondplaat van de ontsteking dol gedraaid heeft. dat word dus met pijn en moeite dat blok uitelkaar halen,het gaat lukken ik voel het gewoon
voor die schroeven, plaats de kruiskop schroevendraaier er in en mep dan een keer met een hamer achter op de schroevendraaier, vaak kun je de passing dan weer een beetje in vorm meppen, vervolgens boutje losdraaien en meteen weglazeren.
zijn ze enkel een beetje gerafeld dan even met een eindje rondstaal de bovenkant weer wat plat meppen, dan pakt de schroevendraaier vaak weer.
anders wordt het even spoelen demonteren en met een tang met kromme bek de boutjes pakken en loshalen.
is gelukt , en met de plateschroefkop die in het blok verzonken ligt? ben daar nu al een uur mee aan het klooien. ik krijg er geen beweging in
wanneer de kop nog niet al te gesloopt is dan zet ik meestal een tang op de schroevendraaier zodat het moment dat je kunt uitoefenen iets groter is.
(Althans bij gebrek aan een ratelschroevendraaier, die ik zelf dus eigenlijk altijd gebruik)
Maar probeer eerst even of je met een doek om de schroevendraaier niet iets meer grip krijgt.
Gestart 23 Februari 2012 door In Rook Opgegaan
Laatste reactie door Maarten
Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: