Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Keerring lek

jeffrey0112
Citeer
Privébericht
Naar profiel
jeffrey0112

Hallo allemaal 

Zojuist begonnen aan een. Volledige revisie van mijn Sparta 4v alles wordt onder handen genomen, op het blokje na dit start rijdt en schakelt perfect 

Alleen zit ik met een aantal vragen.

* Blok opnieuw zilver maken met hanmerite s015 adviseren jullie met de kwast/roller uit blik dit aan te brengen of met een spuitbus? 

* Licht zweten van de trapas keerring rechterkant dus niet de schakelkant kan ik deze zo vervangen zonder alles open te hoeven maken ? En zo ja hoe doe ik dit ? 

* Welke teller aandrijver is geschikt voor het 16" voorwiel kom er niet aan uit 

 

Alvast bedankt 

Gr Jeffrey 

45069
Citeer
Privébericht
Naar profiel
45069

Een tip,  je brommer  is maar 1 keer origineel.  Mijn advies is zoveel mogelijk origineel laten als het kan. Schoonmaken en onderhouden.  Je mag gerust zien dat het een oldtimer brommer is. 

Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Die mening deel ik ook! Maar soms is een brommer er zo bar aan toe dat je niet veel anders kan. In mijn geval was dat mn erfstuk,de brommer van mn pa. Heb m helemaal gedaan, maar wel met behoud van enkele specifieke kenmerken waardoor t toch de brommert van mn vader is gebleven. Had ik dit niet gedaan dan zouden mn kinderen m later jankend in de hoek gooien....

jeffrey0112
Citeer
Privébericht
Naar profiel
jeffrey0112

brommer is er helaas slecht aan toe dus er zit helaas niks anders op dan onder handen nemen.

niemand enig idee met de vragen die ik stelde ?

* Blok opnieuw zilver maken met hanmerite s015 adviseren jullie met de kwast/roller uit blik dit aan te brengen of met een spuitbus? 

* Licht zweten van de trapas keerring rechterkant dus niet de schakelkant kan ik deze zo vervangen zonder alles open te hoeven maken ? En zo ja hoe doe ik dit ? 

* Welke teller aandrijver is geschikt voor het 16" voorwiel kom er niet aan uit



Ouwe Luuk
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Ouwe Luuk

Hallo Jeffrey, 

Soms kun je inderdaad niet anders..

Over het opnieuw spuiten van een blok is al best t een en ander geschreven volgens mij. Als je de zoekfunctie inschakeld zal er wel t een en ander naar voren komen. Ik zou kiezen voor spuiten van t blok. Dat heeft bij mijn Saxonette blokje een heel mooi resultaat gegeven. Ik ben hiermee overigens erg gematst door iemand die weet welke verf je hiervoor moet gebruiken en het voor mij heeft willen doen. Zorg iig voor een goede benzine bestendige verf. Ik zal ns kijken of ik t topic voor je kan vinden.

 

De trapas keerring heb ik bij mij ook vernieuwd, maar toen lag t blokje open. Als ik me niet vergis is deze ook vanaf de buitenkant eruit te peuteren en te vernieuwen. Leertouwer heeft ze overigens. Zorg ook dat de ruimte tussen remhevel en blok mooi opgevuld is met de nodige ringen. 

Groet Ronald

henkp
Citeer
Privébericht
Naar profiel
henkp

Euhh,Ronald,een 4v heeft geen remhevel.

Vele blokjes zweten bij die afdichting,komt vaak omdat er teveel carterolie in het blok is.

De niveauplug zit er niet voor niets.......

Geen Hammerrite gebruiken,maar Motip uit een spuitbus.



Over dit topic

Gestart 21 Oktober 2020 door jeffrey0112

Laatste reactie door jeffrey0112


Meest recente posts

Olie lekkage voorvering
Even de onderpoot losdraaien en dan een beetje zo dik mogelijke...
10 September | 21:53 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

sparta sport 2v
Knap gedaan! En nu lekker toeren met dit mooie weer!
19 Augustus | 19:00 uur door Ouwe Luuk

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: