Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » knisperend geluid

sport69
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sport69

Hallo,

 

Mijn sport 2v maakte net onder zijn top een knisperend geluid vanuit de cylinder.

Onlangs heb ik de zuigerveren vernieuwd, de oude hadden duidelijk meer ruimte dan de nieuwe.  De brommer rijdt goed, alleen het knisperend geluid is er nog steeds. Het klinkt behoorlijk onheilspellend. De cylinder ziet er goed uit; geen krassen ed. De buitenkant van de cylinder en de kop is mooi schoon.

 

Wat opvalt is dat de motor wat moeilijker aanslaat dan voorheen.

Alvast bedankt voor de reacties.

 

Groet,

 

Pieter Stam

 

 

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

dit kan komen door de ontsteking, loop de timing even na,en bekijk de openingsafstand van de punten

het knisperen kan er ook op duiden dat de kop te schoon is ten opzichte van een bougie die te vet wordt, of waarvan de afstand van de electroden te groot staat.

oftewel loop dat ook even na, sowieso kan het nooit kwaad om de bougie eens in de zoveel tijd te vervangen.

Cilinderkoppen altijd ontdoen van de losse kool maar de lichte zwarte film altijd laten zitten.

sport69
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sport69

Maarten,

Ik heb de koolaanslag van de zuiger en cylinderkop verwijderd, maar hiervoor deed ie het ook al.

Ik zal de ontsteking eens controleren, nadat ik het blok heb laten reviseren is hier nooit meer naar gekeken.

Bedankt voor je reactie, ik hou je op de hoogte

 

sport69
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sport69

Ik heb de contactpunten op 4 mm gezet. Ik zag dat er wat roest op het vliegwiel zat, deze zo ver als mogelijk verwijderd. Het smeerviltje heb ik meteen gesmeerd. Het knipsperend geluid is er nog steeds, al lijkt het minder. Hij trekt wel beter in de hoge toeren. Misschien moet ik het maar voor lief nemen.

De olielekkage langs de trapas wordt steeds erger, is deze keerring van buitenaf vervangen, of moet het deksel eraf. Ik las dat iemand het had opgelost met vloeibare pakking.

 

ik heb nog 2 wielen met leleunaaf, (hoge koelribben) van 1 naaf zijn de spaakgaten uitgesleten. Kan het onderdelenfonds deze gebruiken of moet ik ze in de oudijzerbak gooien?

 

Groeten,

 

Pieter

sport69
Citeer
Privébericht
Naar profiel
sport69

Ik bedoel natuurlijk 0,4 mm!

Maarten
Citeer
Privébericht
Naar profiel
Maarten

allereerst de wielen, altijd welkom, doe maar beide mochten de naaf te ver heen zijn dan zittene r altijd nog cups e.a. in.

roest op het vliegwiel haalt eigenlijk niets uit.

qua het knisperen, is de pakkingring onder de decompresseur nog helemaal goed?

ben ook aan het gissen ondertussen maar daar kan het ook in zitten. Maar wanneer je er verder geen last van hebt is dit nou niet iets waar je je heel erg zorgen over moet maken.

Ik heb ooit ook gehad dat er een cilinder knisperde omdat de kop erg vervuild was tussen de ribben.

Daarnaast ook eens een kop gehad die een licht rinkelend geluid gaf, rinkelende geluiden zijn erger, ik verloor namelijk een paar dagen later twee koelribben, maar was wel van het geluid afWink

 



Over dit topic

Gestart 5 Mei 2012 door sport69

Laatste reactie door sport69


Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: