Forum

Dit is een topic in Forum » De Werkplaats » Motorisch » Koppeling jlomm540

De Zeeuw
Citeer
Privébericht
Naar profiel
De Zeeuw

Hallo Timo,

 

Daar heb ik wel interesse in. Wat vraag je ervoor en waar woon je?

 

Groet,

 

Jethro

De Zeeuw
Citeer
Privébericht
Naar profiel
De Zeeuw

Goedenavond,

 

Heeft er iemand ervaring met VEC bobines? Zijn die ook voor Bosch minimotors te krijgen? Ik kon ze wel vinden voor grote Bosch ontsteking (puch), maar die passen niet in de grondplaat van de jlomm54.

 

Groeten,

 

Jethro

De Zeeuw
Citeer
Privébericht
Naar profiel
De Zeeuw

Dat zijn dus van die bobines waar je geen contactpunten of condensator nodig hebt...

De Zeeuw
Citeer
Privébericht
Naar profiel
De Zeeuw

Ik heb een nieuwe ontsteking erop gezet en hij liep! Helaas maar 1 seconde en toen brak de spie van het vliegwiel Frown.

De ontsteking had wel een rechtsdraaiend vliegwiel en dat had natuurlijk een linksdraaiende moeten zijn. Maar met het oude vliegwiel erop begon hij toch te lopen.  De spie die bij de nieuwe ontsteking zat is helaas een maatje te klein. Verder had het nieuwe vliegwiel een lange doorvoer voor de as, waarbij dan de kam van de contactpunten over de doorvoer van het vliegwiel loopt. Er zit echter al een mantel om de as met een verdikking om de contactpunten te openen en een klein spie openingetje.  

Het is allemaal net weer eventjes anders dan ik op het eerste gezicht dacht... 

electronicasmurf
Citeer
Privébericht
Naar profiel
electronicasmurf

Er zijn inderdaad twee uitvoeringen, eentje met de losse excentrische bus waar de contactpunten over lopen en een waar dit aan het vliegwiel zit. Voordeel van de losse bus is dat het geheel op tijd te zetten is zonder dat het vliegwiel in de weg zit.  Maar het kan beide gebruikt worden.
In het geval van de losse bus maakt de draairichting van het vliegwiel niet uit, de nok is de ene kant op steiler waardoor de punten snel openen en langzamer sluiten.
Is de spie niet hetzelfde als van een Puch maxi? Of is dit de kleinere versie.

pjotr
Citeer
Privébericht
Naar profiel
pjotr

Heb deze VEC bobine ook gezien bij JMPB onderdelen en zat mij ook af te vragen of deze alleen geschikt is voor puch (dat staat er nml bij) of ook voor andere merken die een Bosch ontsteking gebruiken. Ik zou hem dan willen gaan gebruiken voor een JLO G50..



Over dit topic

Gestart 16 Januari 2018 door De Zeeuw

Laatste reactie door electronicasmurf


Meest recente posts

trapper
Ik zou gewoon een nieuw setje kopen Maarten, zo duur zijn deze...
4 Oktober | 21:42 uur door pjotr

Olie lekkage voorvering
Hoe dikker hoe beter; succes!
20 September | 10:48 uur door Ouwe Luuk

Koppeling veert niet goed terug
Mooi duidelijk verhaal Geert, hartstikke bedankt! Koppeling heb ik...
8 September | 18:07 uur door Ouwe Luuk

Sparta 3v 1970 ontstekingsdeksel gezocht
Beste mede sparta entousiasten,   Ik ben op zoek naar een...
1 September | 14:17 uur door

Sparta sport historie
De reflector en de lamphouder horen niet bij deze koplamp....
28 Augustus | 18:38 uur door pjotr

Facebook

Like ons op Facebook en blijf zo op de hoogte van de club: