Hallo Rimmert,
Om je blok te de- en monteren het volgende. Om hem uit elkaar te halen en dat alles te vervangen heb je het volgende nodig: Een blokkeersleutel om de vliegwielmoer los te draaienen ook de moer van het kettingtandwiel los te draaien, voor de koppeling te demonteren moet je een apart drukplaatje hebben. Om de krukaslagers en alle andere asjes opnieuw uit te shimmen heb je meetgereedschap nodig zoals schuifmaat en diepteschuifmaat. Om je keerringen te vervangen moet je de buitenlagerbussen eruit nemen. Dat doe je door de carterdelen te vewarmen op ± 80 graden celsius. En speciale trekkers voor je krukaslagers koppelinghuis en kettingtandwiel. Dit is allemaal geen sinecure. En ik zeg je nogmaals BEZINT eer ge BEGINT. En probeer deze site eens voor je onderdelen: http://www.partsxl.com/
Ik weet waar ik over praat, ik ben zelf bij Hans Stevens in de leer geweest, want toen ik vroeger zelf 16 à 17 jaar was, dacht ik dat ik nog veel wist van Sachsmotortjes. Maar na ± 45 was ik zeer veel vergeten. Nu heb ik al dat gereedschap en kennis omdat allemaal te doen zoals het hoort.
Hopenlijk heb ik je wat geholpen met dit alles.
Mvrg.
Wiel Slangen (Sachsfreak)